Är det någon som byggt hus från LB-hus som kan säga vilken kvalite grundmålningen har som de gör på fabriken inför leverans?
Behöver man komplettera deras grundmålning med en egen grundmålning eller räcker den som LB-Hus gjort?

*Blåstjärnan 4*

Du behöver komplettera den, dvs grundmåla igen. Stör mig lite på "grundmålningen" som gjorts på fabrik, vill olja ändträt och är rädd att blasket dom har haft på ska ha täppt till ändträt.

/fredrik

vilket fabrikat det än må vara,gör alltid 2 strykningar en grund samt en färdig färg.

Oki.. Då vet jag att vi ska räkna med att göra en grundning till.. så det blir sammanlagt en grundning + två målningar med färdig färg.. Tack för hjälpen!!
Blev lite fundersam när jag läste om grundmålning i vårt protokoll inför vårt byggstartmöte nu den 22/5..

*Blåstjärnan 4*

Kontrollera noga vilken typ av grundfärg som använts. Begär utskrift från tillverkaren av den s k grundfärgen, sedan går du till ex Alcro el flugger färg och begär en skriftlig anvisning av vad du skall måla ditt hus med. Då har du de bästa förutsättningar för att lyckas.

Roger

Oki.. Tack för tipset Roger!

Du kommer vid tillträdet få en lapp där det står vilka färger som rekommenderas. (Vi har valt alcro bestå)

/fredrik

jag vill rätta mitt inlägg,stryk en bra grund färg gärna olje baserad sedan en färdig färg.
Thats i't
och detta är nog skitsamma vilket husfabrikat det än må vara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.