Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Konkursansökan lämnades in i måndags. "another one bits the dust...."

Är thermohus.se och emrahus.se ett och samma företag?
Javisst, inte rent tekniskt, men det är väl samma personer bakom dessa? Konstigt nog står det inga namn, vare sig VD:ns eller andra anställda i organisationen. Önskar man kontakt får man snällt emaila info@emrahus.se eller ringa (2 st) mobilnummer - fortfarande inga namn.

Mysko, med tanke på att man beskriver sig vara en "koncern".

"EMRAHUS ingår i den svenska privatägda koncernen EMRA Förvaltnings AB. Koncernen är verksam inom olika områden såsom måleribranschen, byggbranschen, markexploatering och ny innovation."

Om man ska vara lite elak, verkar det som om man bränt allt krut på den ambitiösa vapenskölden (eller vad det nu ska föreställa) man möts av på http://www.emrahus.se/ ;)

Grundarna har och har haft knytningar till Thermohus, förre VD'n och en av grundarna till Thermohus.

Tog inte så lång tid att lista ut var namnet EMRA kommer ifrån :-)

Vi är en av dom som bygger (byggde) med Thermohus. Bygget är tungt föresenat och lider bland annat av fukt skadade väggar.

I Tisdags fick vi (inte via Thermohus) reda på att Thermohus satts i konkurs och försöker med av tillsatt rättshjälp att reda ut vår situation.

Conan:.. Vet du hur det kommer att gå med bygget strax bredvid er? ÄR det i kursade Thermohus eller i nystartade Thermohus regi?

Hmmm, inte så svårt att se var användaren Teresia kommer ifrån...:rolleyes:

Om man tittar lite närmare på EMRA's hemsida så finns det en inte alltför positiv bild av Thermohus styrelse på EMRA's framsida. Om man sen lägger ihop detta med att EMRA är före detta anställda i Thermohus och att de driver "likadan" verksamhet i EMRAHUS så kan ( i alla fall jag) dra mina egna slutsatser om vad för soppa det rör sig om...

Och vem är du då Klodde som bara gjort 2 inlägg och där du båda gångerna klankar ned på samma person i två olika trådar?
Kanske ett inbördes krig mellen gamla medarbetare som har haft ihop det i något Thermohus...

Jag tror inte att vi kommer längre i spekulationerna kring Thermoshus här utan stänger tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.