Jag vet att Älvsbyhus har prisvärda hus och framför allt verkar "allt" ingå i deras pris.
Vi vill ha ett 1 1/2-plas hus helst med ett sovrum på nedervåningen.
Eller ett 1-planshus med BÅDE vardagsrum och allrum och 3 sovrum.
Vilken husleverantör ska man välja??
Vi vill göra så lite som möjligt själva (har inte tid), möjligtvis kan vi måla, tapetsera och lägga golv invändigt.
Garage är inte nödvändigt.
Finns det någon leverantör som kan tillgodose detta med ett totalpris på 1,5Mkr (bor i norrland)??
Eller kan jag glömma den drömmen direkt? Måste man räkna med minst 2Mkr?
:o

Jag rekommenderar som alltid A-hus Basic #4. Det är ett mycket prisvärt hus och det finns en bra tråd om det här på forumet där det står en hel del om det.

Mvh,
Lotta

Du kan få ett Älvsbyhus från 800.000kr med inredningsbar övervåning. så om tomten är billig ska du kunna klara dig under 1,5miljoner

Älvsbyhus har lägst pris, tycker jag, om man tycker att det viktigaste är att få till ett hus som man kan bo i och inte har krav på ekparkett i hela huset, kakel/klinker osv. Ska ni ha 5 rum och kök så kan ni antingen välja mellan deras vinkelhus Ägir för 1092 000:- eller Tyr (924 000:-) som också har 5 rum genom ett par extra väggar.
Mycket prisvärt dock ingen hög standard jämfört med andra som då också har ett högre pris.
Det som tillkommer är förberedandet för grund, anslutning av vatten/avlopp, kvalitetsansvarig, bygglov, pantbrev, ev räntor under byggtiden plus tomt.
Förberedandet av grund (runt 150 000:-) löser man själv med utomstående entrepenörer i st f att låta Älsvbyhus lokalt ordna detta. I de flesta fall spar man ordentligt med pengar.

menar du totalt 1,5 med tomt, hus, anslutningar, pantbrev mm ?
eller 1,5 för huset?
vi vill ha ett hus 3 srum och ett allrum eller ett till srum. vi har 1,8 som gräns för allt ( tomt, hus, anslutn. mm) och har svårt att hitta något hus som passar.
det ska vara om ni tittar på ett fritidshus tex hudikhus fast då är inte de så stora o har sämre isolering.
det här funderar vi på:

björklidenhus har hus för 1,3 NF. 1,5plan 100kvm i bottenplan (med oinredd övervåning 43kvm) (platta på mark)
björklidenhus 1,3 NF. enplan 109 kvm (3 sovrum,ej allrum) ( platta på mark, klinker i badr)
anebyhus 1 plan självklaravillor sommen 1,5 mille NF (3 srum, allrum)( platta på mark)
smålandsvillan ligger ungefär där å. de har ju pris på hemsidan deras.

dessa hus går att pruta på priset om ni vill göra något själv för att få ner priset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.