Hej!! skrev visst under fel rubrik senast..

Jag och min man har ev blivit erbjudna tomt och funderar på att bygga en Villa Nybro som enplansvilla, finns det någon som byggt det? hittar bara de som byggt 1½ plan :)

vore kul o höra i så fall hur ni trivs med huset :D

Kan berätta att vi har byggt ett hus som har nästan exakt samma mått, men bara ett stort sovrum och en klädgarderob istället för två sovrummen( alltså inte en smålandsvilla). Nu har vi en övervåning också och det behövs. Vi är ändå bara 3 st i familjen, men nu har dottern massor av kompisar mm så är det bra att ha en övervåning att smita in i. ( hon är för övrigt 8 år, så man får väl se vad som händer när hon blir större)
Om ni ändå bygger varför inte ta nybro med oinredd övervåning, och inte inreda den? 119kvm är litet och bara två sovrum gör att ni i framtiden kan få problem när ni säljer. Det är inte så många familjer som endast behöver 2 sovrum. Den öppna planlösningen gör att det är massor av utrymme i kök,vardagsrum och allrum, men också mycket onödig luft, det finns ju inget ställe förutom sovrummen att gå för att få vara i fred. Sedan är det alldeles för lite förvaringsutrymme, var ska ni ha alla vinterklädermm?
Mitt tips är alltså bygg nybro 1½ och inred inte övervåningen
Lycka till...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.