anders07
anders07: [citat] Ja, det tar uppvärmd luft inifrån och blåser ut den. Tar du luft från ett annat rum, behöver du ju fundera på ventilation i rummet eftersom Nivell då inte rör luften i det rummet alls
31 svar · 42,0k läst
J
jonaserik: Det spricker inte, vad för påfrestningar, då spricker det nog på annat ställe.
4 svar · 1,3k läst
·
J
jonaserik: Jepp du vet vad som är för din källare, fortsätt med det, jag har liten fläkt i källaren på en stuga som sitter i en glugg, har hel grund stampat jordgolv, den blåser bara ut och en ventil är öppen, satt ett klockuttag, med 6 tim drift och 6 tim stopp, ingen kondens året om
16 svar · 3,7k läst
·
1
1991: [citat] Är nog inte vitsåpa. Såpade ett bord och det tränger ju in i träet, så borde inte skavas bort på det sätt som bild 2 isf. Borde vara något som lägger sig på ytan. Ska definitivt kolla hårdvaxoljan då, låter som att det kan vara något sånt. Stort tack!
2 svar · 965 läst
·
Y
Anonymiserad 405730: [citat] Ja det ser inte riktigt så bra ut😢
5 svar · 1,5k läst
·
D
dalldalldall: Planerar nytt badrum, har betonggolv med oinredd/kall källare under. Är det lönt att bara isolera badrumsgolvet? Eller går det att ha golvvärme/isolering ovanpå? Har gärna golvet lite högre än rummet utanför om jag får ett varmt golv.
0 svar · 627 läst
J
Jetlag: Jag har en oglaserad klinker, Höganäs Grynna i färgen Brick Red i mitt kök och andra utrymmen. För att minska den röriga effekten valde jag en fog i samma färg (terracotta av Mapei). Resultatet visade sig bli en helt annan färg än vad fogprovet visade - mycket ljusare. När man blöter fogen med vatten blir det dock rätt färg. Höganäs föreslog att jag kanske kan få samma effekt om
0 svar · 406 läst
·
M
MagHam: Har 28 mm spontade underlagsbrädor i huset. Brukar när jag lägger in ny plastmatta tätspika masonit (med räfflad dyckert) som utjämning. Skulle det funka lika bra med klammerpistol istället? De måste ju ner och får inte sticka upp - eller krypa upp - med tiden.
0 svar · 501 läst
J
JussiB: Hei. Kan man bruke Flugger Flex Seal pro som golvfog i eldre trädgolv? Skal bare fylle i litt fog der det mangler.
0 svar · 1,4k läst
·
S
Stefan1972: Annars kan man ju bara strunta i det? Blir lite svårt att leva om första tanken är att byta nåt för en pytteskada. Ligger det där i 20 år kanske mer så lär det med all säkerhet hända mer saker.
3 svar · 1,5k läst
·
H
Helena_Gavle: Vår nålfiltsmatta var JÄTTEENKEL att ta bort. Vi blötte ner den ordentligt med vatten, väntade ng timma, drog bort mattan och det var väldigt lätt att då skrapa bort limmet.
10 svar · 10,3k läst
·
B
bjorsi: Det beror på golv. Jag lade ett korkgolv i somras. Det enda var att kortaste bit inte fick vara kortare än 300 mm och att skarvarna ska vara förskjutna minst 300 mm i längsled. På bilden i läggningsinstruktionen lägger de till och med golvet på samma sätt som hos TS. [bild] [bild]
17 svar · 6,0k läst
·
nino
nino: Flyt med K39, lång öppen tid och från 0mm Blanda en säck, häll ut lite lagom, fördela spacklet med en 4mm fixkam, piggrolla häll på mer och upprepa. Eller spackla i fogarna med handspackel, tex A31 som är väldigt lättslipat Edit: skrev fel
11 svar · 4,0k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Har själv ett trägolv som troligtvis måste få en behandling ngn gång i framtiden . Har en kamin på 590 kg med ett rökrör som har en sidoförskjutning på vinden . Läser tråden med stort intresse . Tack för info 👍
38 svar · 25,4k läst
·
människa
människa: Vi valde bort trägolv på betongplattan. Blev klinkers överallt
23 svar · 12,9k läst
·
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Ny tillhör jag också skaran som lagt ett berg&berg-golv, det var ett enormt arbete! Jag la 2-3 m2 i timmen. Är man oerfaren, eller bara har erfarenhet från klick-golv, var detta golvet från hel***t att försöka lägga! Men det blev väldigt snyggt i slutändan. 😊 [bild] Ett slagjärn från Prinz var helt verkningslöst, jag slog ut den till bli ett plattjärn utan att detta golvet gick
11 svar · 2,7k läst
·
F
Frikost: Hej [citat] Hej. Jag råkade få massa barn och startade företag och grejer. Så det har islagts. Men skall göra det till våren hoppas jag. Bestämt mig för att lägga 80mm cellplast med platta och ingjuten slang ovanpå. Det blir inte världsbäst isolering men måste inte ha så varmt heller. Och skulle det bli för dyrt så är det ju lätt att ångra sig åt det hållet och sätta in ex
2 svar · 1,2k läst
T
TypRätt: [citat] Det har du delvis rätt i men läcker det vatten har du rätt att åtgärda det akuta problemet först. Du är ju till och med skyldig att se till att problemet inte blir onödigt stort. Dvs du kan inte påtala felet till förra ägaren och där efter låta vattnet läcka fram till dess att denna kommer med en lösning.
4 svar · 975 läst
·
C
Cosmo89: Tack för era svar! Då betalar jag och ser glad ut, och hoppas att jag om en månad eller två har vant mig så pass mycket att jag inte bryr mig längre... :)
5 svar · 2,4k läst
·
jarlh
jarlh: [citat] Inga problem alls, det ser som nytt ut.
34 svar · 12,1k läst
S
stenna: jag körde med en gammal elhyvel o lackfräs före slipning , golvet var lite ojämt med mycket fernissa
6 svar · 4,9k läst
·
V
Vardagsrum: [citat] Nå, höll det..? 🙂
16 svar · 28,4k läst
J
jonaserik: Jepp det är nog så att det trampas sönder, hur ofta kommer ni att duscha då. Kan det gå med lite halvlång flexibel slang som läggs fram till brunnen och därefter puttas undan efter en dusch, lite som nödlösning. Fult och opraktiskt, ett rör lite diagonalt över golvet med en trumma över att snubbla 😈 på.
3 svar · 4,0k läst
·
wd41
wd41: Lack eller olja? Har torkat det med såpa, golvet ser mkt roligare ut när man våttorkat det men kanske gjort det för blött tillägg: menar att det skulle va kul med en produkt som ger wet look Testat lite med mp52 polish men det försvann efter en vecka Finns det någon produkt man kan rolla på så det ser roligare ut fram till slipningen? Långsiktigt lösning kommer nog vara att slipa det
0 svar · 1,4k läst
·
L
Lotzki80: [citat] [citat] Jodå! Jag tycker att det blev bra med potatismjölet. Inge missfärgning och det klibbar inte längre.
4 svar · 6,2k läst
·
B
Byggster: [citat] Jag hör dig och du har rätt, om något är värt att göra så skall man göra rätt från början. Jag är dock tveksam till att börja riva mattan med oro för att få ännu mer jobb på huvudet. Misstänker att trägolvet under spånskivorna är ojämnt och mattan sitter som berget. Risken är att jag sliter sönder spånskivan och då blir det till att riva ut allt och börja om
4 svar · 2,5k läst
M
Anonymiserad 405730: [citat] Ok, delar du en på mitten bara och lägger efter det sedan får du en bit efter slutbiten och skulle den inte följa 15cm i förskjutning på nästa rad så får du kapa den så att den följer det sedan bör det flyta på med läggningen löpande…
3 svar · 1,9k läst
K
Kaffekoppen100: [citat] testade nu, som att torka bort smält smör. Hur enkelt som helst!
9 svar · 56,9k läst
R
Rickard.lj: Här är de bara att spackla golvet om de skall vara slätt å fint för bästa resultat , är plattan isolerad?
10 svar · 8,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.