Johan Gunverth
Johan Gunverth: Lite konstigt att det skall trärensas efter lutningen. Det brukar man börja med för att få loss gammal skit Hur som helst är den enklaste och mest kontrollerbara metoden att torrskura efter lutningen med en vit Scotch-Brite. Ett kvastskaft, en ledad hållare med kardborrkrokar och några slipmattor. Sätt på deig ett par raggsockar när du skall gå på golvet. Skrubba sedan av golvet
3 svar · 7,3k läst
N
Niblund: Blir väl något i stil med 2-komponents garage lack då det handlar om en hall. Hör med färghandeln.
1 svar · 3,9k läst
B
blejf: Hej. Jag är i färd med att sälja min lägenhet. Jag har ett vitt epoxigolv i alla rum som efter 5 år blivit rätt så repigt och tappat glansen. Nån som vet en bra golv/polerfirma, alternativ hur man själv polerar upp golvet så det ser glansigt ut när jag visar lägenheten. God Jul!
0 svar · 3,3k läst
S
Smissarve: Den länken innehåller rätt mastig information. Jag har inte orkat titta igenom den ordentligt men ska göra det. Tills vidare kan jag tala om att det är furubjälkar som gäller för mig, har tänkt såga dem själv.
4 svar · 3,2k läst
J
johsj: Hej! Någon som har tips på bra övergångs lister i aluminium? Har kollar Lundbergs på Bauhaus, säkert bra men svin dyra? (dubbelt så dyra som tex. DURI på Hornbach (229kr mot 99kr). Tack på förhand, /Johan
0 svar · 1,2k läst
A
Akvist: Kolla in Kährs golv. Dom har flera rustika golv och väldigt hög kvalitet. Lätt att lägga. Själv har jag lagt in Kährs Ek Altavilla i köket. Det är mörkt, men Kährs har säkert något i ljusare färg som kan passa. http://www.kahrs.com/SE/consumer/Pages/start.aspx Kolla in deras Ek Valois till exempel.
1 svar · 1,6k läst
B
BigGitt: En anpassat aluminium profil (du kan lacka i golvets färg) eller silicon i samma färg?
4 svar · 1,9k läst
I
imported_dabe: Skulle ha satt dit ett frågetecken ju! Det var en fråga som det säkert finns synpunkter på! Måste betongen tvättas med något mögeldödande medel? Är nu endast tvättat med vatten/klorin.
6 svar · 1,5k läst
S
svardh: Det blev till slut Zars träbetsolja och Zars lack - mycket jämnt och fint slutresultat!
3 svar · 2,8k läst
B
bergstrollet: Pröva med www.gapro.se. De har ett ganska stort utbud av lister, foder, panel mm
1 svar · 1,8k läst
F
cheetah1: Tycker det ser ut som att det sitter nån liten diskret list i bilden faktiskt.
3 svar · 5,0k läst
·
1337
1337: 1. Rätskiva, vattenpass modell längre, planka, foder osv.. Vad som helst som är rakt och gärna lite längre. 2. Det skadar ju inte att tejpa, men jag tycker det är onödigt. 3. Dra upp plasten en bit på väggen. Efter det att golvet är lagt så skär du av plasten längs med parketten så får du ett slags uppvik på 15-20mm. 4. Spelar ingen roll. 5. Lägg efter eget tycke.
2 svar · 2,3k läst
Caspár
Caspár: [citat] Nej, ligger inte kloss emot vagnsstyckena, mjukfog där. Funderar på att loss, ta bort underlagsmattan och limma, men, nålfiltsmattan ligger fortfarande kvar, det ar den vi ville slippa att ta bort...
2 svar · 1,1k läst
G
Grolt: Titta kan man alltid göra.
6 svar · 1,5k läst
U
umciggy: Ja, de skulle passa fint också! Är de stryktåliga? Glömde nämna att vi har småbarn.
4 svar · 6,2k läst
·
it-snubben
it-snubben: trekvartslist måste ju vara en väldigt rundad ytterhörnslist ;)
6 svar · 10,4k läst
T
TorpSara: Sailorman: Hur smutskänsligt tycker du att det är? Hur ofta skurar ni?
25 svar · 14,7k läst
N
niklas68: Hej. Vi skulle vilja veta var vi kan hitta kinker som heter nåt likanande Samba Cotto (20x20)? Vet nån här? Länk till websida? Hjälp?
0 svar · 943 läst
J
Jan-Å: Klinkers + golvvärme, självklart val för mej :)
1 svar · 1,1k läst
apotekarnes
apotekarnes: Om du inte tänker fästa reglarna i parketten finns nog risk för klapperljud om du inte använder nån slags dämpning under. Ett annat alternativ är att spika reglarna med tunn dyckert. T-dyckert som används med spikpistol är bara en millimeter tjock och kommer knappast att ge några märken.
3 svar · 2,0k läst
J
Jessica Pessica: Jag tänkte snarare så att en vinterträdgård känns ju mera trädgård om man väljer klinkers eller kanske borstad betong..med parkett får du mer vanlig innerumskänsla. Och med soligt läge så blir ju parketten solblekt (gulnar kraftigt om det är exvis ek...inte så snyggt) Dessutom så bidrar ju söderläget till ett varmt tillhåll, då kan det kännas svalt och skönt sommartid att ha
1 svar · 1,5k läst
R
roggabear: Jodå, en trossbotten har jag lyckats få till i bjälklaget d^_^b Ok, Vinterlim får det bli då. Känns bra tycker jag. Tack för snabbt svar.
2 svar · 1,8k läst
M
msvensson: Har också använt vit pigmenterat lut och vit pigmenterad olja, tror dock det kan bero på golvet, dvs. sklija sig mellan olika typer av furugolv. Pratade med Herdins och de sa man kunde prova att olja igen med den vit pigmenterade oljan och/eller köra vitpigmenterad såpa som efterhand bygger upp vitheten. Men fortfarande tacksam för andra bra tips om någon annan råkat ut för liknanade och
2 svar · 1,7k läst
R
Raceit: Hej Skall bygga nytt hus nästa år, vi vill ha ett polerat betonggolv typ Superfloor. Har någon det? Har det blivit fläckar på köksgolvet? Underhåll, stensåpa elr ? Vi har småbarn och vill ha det så smidigt, underhållsfritt som möjligt. Raceit
0 svar · 1,8k läst
T
texastaz: Om du får plats så hade jag låtit dom 2 mattorna legat och spacklat upp det som är ojämt (där du inte har matta) är det mycket så prova att flyt spackla upp det till rätt nivå snygga till kanten på mattan först så den inte sticker upp. Om du orkar riva bort alla plast mattor vilket troligen är det bästa så kan du bli tvingen att spackla till ojämnheter ändå. Om du tar bort dom
1 svar · 954 läst
T
texastaz: Det kan gå tror man måste ha ett speciellt lim som fäster på plast
1 svar · 906 läst
gadu^
gadu^: Tarkett har väl färdiga trappnosar med spont? Kanske till samma pris som andra stepkits... :s En bekant till oss slet upp alla plansteg och sågade till nya av massiva ekbänkskivor, blev också mycket vackert.
1 svar · 1,5k läst
P
Pibben: Ingen som vill dela med sig av sina golvkunskaper?
1 svar · 1,0k läst
1337
1337: Duri är det ställe jag kommer att tänka på först. Jag vet inte om de säljer till privatpersoner, men det kostar inget att fråga dom. Svetsen kostar runt 4000-4500 plus moms för en Leister.
1 svar · 3,6k läst
1337
1337: Till 60m2 hade jag tagit skurmaskin, men nästan vad som helst som slipar funkar. Vill man slippa mellanslipa kan man lacka med bredspackel.
6 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.