6 825 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Asbest i lägenhet - HJÄLP
Jag håller mig till ämnet och svävar oftast inte ut i mina inlägg, när jag skriver att den inte användes då menar jag självklart i blocken TS vägg består av och inget annat. Vill jag sväva ut och diskutera förekomst av asbest hade jag lika gärna saxat in lite text från Wikipedia som skriver att den användes bra mycket tidigare än ditt påstående:MultiMan skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Men skärp dig. Alla andra förmår hålla diskussionen till det det handlar om. Det är fullständigt irrelevant om asbest användes i ett brandbeständigt tyg 1897 eller 1901. Det finns ingen asbest i TS vägg.MultiMan skrev:
Det är inte asbest. Även om det skulle vara det är det knappast ett överdrivet stort problem om du inte har tänkt göra en karriär av att fortsätta riva i asbest utan korrekta skydd.
Asbets och dylikt är absolut inte bra att utsättas för kontinuerligt men det är inte heller ett nervgift som tar död på dig, grannen och den lokala ICA-handlaren om du skulle råka på att riva i något gammalt vattenrör med asbestisolering runt sig
Asbets och dylikt är absolut inte bra att utsättas för kontinuerligt men det är inte heller ett nervgift som tar död på dig, grannen och den lokala ICA-handlaren om du skulle råka på att riva i något gammalt vattenrör med asbestisolering runt sig
Väggen är nog byggd av nermalda tågbromsar armerad med värmetåligt tyg och har svartmögel eventuellt hussvamp som bindemedel om du har ont någonstans så ställ dig mot väggen med ett fotopapper mellan kroppen och väggen så får du en fin genomlyst bild av väggstrålningen.
Glöm inte att det är farligt att leva, du dör av det så småningom.
( obs kan innehålla spår av ironi och dålig humor som framkallar kränkthet)
Glöm inte att det är farligt att leva, du dör av det så småningom.
( obs kan innehålla spår av ironi och dålig humor som framkallar kränkthet)
Klicka här för att svara