3 193 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Vilket andningsskydd till isolering?
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Jag tycker en helmask så man slipper skit i ögonen är klart bäst. https://www.verktygshandlarn.se/product/helmask-moldex-9000
Annars en halvmask, inget engångsskräp bara.
Annars en halvmask, inget engångsskräp bara.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Egentligen vilket andningsskydd som helst med någon sorts partikelskyddsklass och det har även dom enkla engångsmaskarna (inte alla "coronaskydd")
Får jag slå ett slag för att köpa bra grejer direkt så skulle jag rekommendera Sundströms halvmask med partikelfilter och ett gäng förfilter. Då får ni för typ 600kr en mask med utbytbara filter och den kommer alltid finnas hemma och redo när den behövs.
Förfilterna kan man byta relativt ofta men partikelfilterna kör man på tills det börjar bli jobbigt att andas (kan ta år mellan byterna för en hemmafixare).
Får jag slå ett slag för att köpa bra grejer direkt så skulle jag rekommendera Sundströms halvmask med partikelfilter och ett gäng förfilter. Då får ni för typ 600kr en mask med utbytbara filter och den kommer alltid finnas hemma och redo när den behövs.
Förfilterna kan man byta relativt ofta men partikelfilterna kör man på tills det börjar bli jobbigt att andas (kan ta år mellan byterna för en hemmafixare).
Rickard.ag skrev:
Egentligen vilket andningsskydd som helst med någon sorts partikelskyddsklass och det har även dom enkla engångsmaskarna (inte alla "coronaskydd")
SR 100? finns tydligen olika modeller av halvmaskRickard.ag skrev:
Förfilterna kan man byta relativt ofta men partikelfilterna kör man på tills det börjar bli jobbigt att andas (kan ta år mellan byterna för en hemmafixare).[/QUOTE
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden