payman
payman: [citat] Vi målade ljuslila på en roströd tapet. Det var inga problem men det krävdes förstås 2 lager. Bubblor blev det då tapeten blev våt (dålig tapetsering) men den drog ihop sig vartefter det torkade.
3 svar · 3,5k läst
L
Lurvnos: Mian, kolla i forumet under avd. golv, ämne "måla plastmatta på toalett" Måla rören går såklart fint. Sk elementfärg är bra, den gulnar inte av värmen från varmvattenröret. Allt du behöver finns på färgaffären :)
1 svar · 8,5k läst
L
Lurvnos: Gipsskivan har ett pappskikt, kanske kan det bli lite upplöst. Funkar tapetväck så kör på det. Du kan prova att rugga den målade ytan med grovt slippapper, korn 40 typ, så sugs nog "väcket" in bättre.
6 svar · 83,4k läst
Jesca_j
Jesca_j: [citat] Jag råkade själv ut för en vattenskada i lägenhet som vår vaktmästare orsakade när han bytte en avloppsstam och inte klarade av att göra det på rätt sätt......han lovade att naturligtvis stå för skadorna via fastighetsägaren eftersom han hade orsakat skadan. Men fastighetsägaren ville inte stå för fiolerna utan jag blev tvungen att utnyttja min egna hemsförsäkring!
1 svar · 3,6k läst
J
jessica: hm,känner tyvärr ingen målare i Sthlm.Men här verkar det finnas många från det området så snart har du säkert en drös med tips ;)
3 svar · 1,1k läst
Immobil
Immobil: Stryk dekorlisten med Shellack så isolerar du problemet. :D
1 svar · 4,2k läst
hal
hal: Jag grundade med Biltemas 99:- färg (5 L burk).
5 svar · 7,5k läst
J
jessica: Jag skulle säga sätt REMSA..det gjorde inte jag på ett ställe så där sprack tapeten. Men sen jag tapetserade om och satt remsa så har den inte spruckit igen :D
3 svar · 2,5k läst
M
Mikachu: exempel [bild]
3 svar · 744 läst
G
greenman: Kan man på byggmax få alpina blandat efter färgskala för ovanstående pris, typ S10005-Y40R osv osv
6 svar · 7,6k läst
C
Chief_Ryback: Man ska dock tänka på att måla med alkydfärg invändigt inte är hälsosamt och man bör använda kolfiltermask. Dessutom gulnar alkydfärgen med tiden.
5 svar · 7,8k läst
P
poppgubben: [citat] också ett bra förslag !!!! Med någon accentkulör vid foder kring fönster & dörr så kan det bli hur vackert som helst !
10 svar · 16,9k läst
O
Oskar: [citat] nja bara om han frågade o säljaren sa fel :P Enligt beckers ( har pratat med en av deras säljare ) så ska man kunna måla exponyl elite täcklasyr (vattenburen alkydoljelasyr ) ovanpå expo fasadakrylat... men det är nog inget jag skulle rekomendera att göra på en hel fasad då det är ganska oprövat i min mening :)
1 svar · 10,9k läst
S
Snigel: Hihi...det låter precis som jag! Jag blir vansinnig på allt damm och bubblor och takmålning och allt! Jag hade också fått för mig att jag skulle måla och allt det där med ett leende på läpparna, men icke. Hur kan man få så himla ont i fötterna? Taket var inte lätt att måla ens med skaft.....armarna värkte redan efter några få kvadrat, och nog f*n blev det randigt! Slutade med
12 svar · 14,5k läst
galento
galento: Vi har provat på både s.k plastfärg och oljebaserad med bra resultat.
2 svar · 4,7k läst
P
poppgubben: du kan läsa om silikatfärg på följande länk: http://caparol.se/main/arkitekt/fargsyst/fargsyst_mineral_sylitol.htm Men vilken färg du skall använda kan bero lite på vad som målats med tidigare. Lycka till ! :)
1 svar · 2,1k läst
BuDDHa
BuDDHa: [citat] krämvitt på sponten, latte-beige-grädd nyans på överliggarlisten samt ljusbeige tapet har vi i hallen, skitläckert.. just nu målar vi sponten i matsalen i extremt ljusgrönt samt lite grönare överliggarlist och en mossgrön tapet med lite silver.. *håller tummarna* hoppas det blir bra.. vi har valt täckande färg.
6 svar · 6,6k läst
M
Mikachu: men jag har så svaga armar..jag kan inte stå på händer ;D men oki..jag fattar vad du menar. om det finns problem så visar dem sig där först.
5 svar · 1,5k läst
K
Krusboda: Latexfog funkar bra på sprickor men på lite större hål (kvistar typ) har blivit rekommenderad Plastic Padding.
4 svar · 14,5k läst
K
Krusboda: Blev rekommenderad Plastic Padding i färgbutiken. Latexfog är inte lyckat på så stora hål. Däremot på sprickor funkar det bra.
3 svar · 10,0k läst
L
leisjo: Låter rimligt, det är så jag får göra..Tack för svaret.
2 svar · 4,6k läst
R
Renoveraren: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Golv;action=display;num=1122309012;start=0]Golv[/link] av MathiasS.
0 svar · 956 läst
R
Renoveraren: Hej Tänkte snygga till i mein gamla källare 1939. det sitter puts på väggarna som är ganska grov. Kan man köra på med gipsspackel och sedan måla eller finns det nåpgot bättre som inte kostar skjortan. Fredrik
0 svar · 1,0k läst
D
drx: Bra fråga , hade varit intressant med svar på den då det är irriterande med färgskillnaden........har bland annat tydlig skillnad mellan mitt foder och dörren i badrummet.
3 svar · 1,2k läst
P
poppgubben: Här kan du läsa mer om färger som är lämplige för svåra ytor, där så kallad "andas"-funktion är ett måste för att unvika avflagning. http://caparol.se/main/medierummet/tryck/original/mineraliska.pdf Lycka till :D
3 svar · 1,3k läst
J
jessica: [citat] precis,jag hade inte sagt det mkt bättre själv ;)
14 svar · 4,5k läst
A
AndersG: Vi gjorde som föregående talare, men två varv före uppsättning och inget efter.
3 svar · 2,6k läst
D
drx: Jag sällar mig till skaran glada amatörer dock brukar jag få gott resultat med mina projekt. Jag hade dock lyssnat på Apex i detta då det känns som han vet exakt hur du skall göra för att få bästa resultat. :)
2 svar · 2,9k läst
P
Pedda_P: håller med föregående talare ;)
2 svar · 2,9k läst
K
kurt: Obehandlat eller olja, men skall man olja så måste allt lack skrapas bort.
2 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.