Vi har målat trapphuset med S0502-Y, och kommer även fortsätta med hallen i samma färg.

Vi vill dock ha en fondvägg bakom klädhängaren.

Min kära flickvän är sugen på något grått som passar vår vita färg?

Visst ska vi iväg och kolla färger till affärsinnehavaren slänger ut oss, men vi har ändock lite begränsat med tid denna gång, så kan ni NCS-gurus ge oss lite tips?

Oj, racersnabbt svar!

Jo, det är väl lite provokativt att bara säga "grå", men jag tänkte om det är nån skala som man bör hålla sej till... typ för att matcha det gula i 0502:an....

Det får inte bli för mörkt, för vi har endast ett smalt blyinfattat fönster brevid dörren som ger direkt ljus.

Vi får kolla in de gråa du tipsat om.

Fasting65 skrev:
Jo, det är väl lite provokativt att bara säga "grå", men jag tänkte om det är nån skala som man bör hålla sej till... typ för att matcha det gula i 0502:an....
Du bör hålla dig till en aning gult i brytningen för att nyanserna ska sas. dra åt samma håll :)

Men dessa ingår ju som förstahandsval i 'Apex' förslag, dvs. de med xx02-Y på slutet.

MVH//Christina.

Håller på att måla min hall med S1002-Y på pärlspont och S0502-Y på lister och i tak. Golvet är Höganäs rustikrosa klinker. Tanken var att få en så ljus hall som möjligt men ända inte helvit.
Kombinationen blev väldigt lantlig och trevlig, men jag blev varnad att S1002-Y var svår att bryta. Den slår väldigt lätt åt fel håll. Min brytning hamnade dock rätt.

Johan Gunverth skrev:
men jag blev varnad att S1002-Y var svår att bryta. Den slår väldigt lätt åt fel håll.
Varför skulle den lättare 'slå åt fel håll' än tex. 0502-Y eller 1502-Y ??

MVH//Christina.

Det blev S4502-Y. Nu ska vi bara vänta på kusin målare som ska göra jobbet. Det känns ofantligt lyxigt att leja bort spackling och målning för en som gärna gör så mycket som möjligt själv...

byggimpert skrev:
Varför skulle den lättare 'slå åt fel håll' än tex. 0502-Y eller 1502-Y ??

MVH//Christina.
Det kan man fråga sig. Kanske praktisk erfarenhet från butiken (Flügger i Bollebygd) att just den tonen är svår.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.