L
Lind: Nej, någon ironi var det inte fråga om. Det är jättelätt att ta till giftiga produkter, bara för att vi, i denna generation, ska få ha det bekvämt.
4 svar · 4,0k läst
G
grodan: när vi fick vattenskada i badrummet satte försäkringsbolaget upp väv+våtrumsfärg.det var ok enligt dom...
9 svar · 4,8k läst
G
grodan: prisgrupp 7
2 svar · 4,1k läst
G
2 svar · 4,1k läst
S
Svard: Hej GF En av fördelarna är ju som du skrev att det blir billigare, även för den vanliga "faluröda". Inte så mycket billigare, men ändå, färdigkokt 2300:-, hemkokt 1600:-. Mest är det väl för att känna att man gjort det själv (blir väl det enda jag kommer att göra själv) och att jag kan använda den linolja jag lärt mig älska när jag renoverat träbåt.
2 svar · 4,4k läst
Sweli
Sweli: Bra länk "målarpojkarna" har sparat den tills det blir dags!
7 svar · 3,5k läst
J
joakim_h: Vi har en fasad som består av hälften brunt tegel och hälften fasadplåt. Vi har tänkt att måla både plåt och tegel vitt. Är det något speciellt man skall tänka på vid målning av tegel/plåt? Skall man spruta eller "hand" måla? Är det lätt? Och är det någon som har någon koll på vad det kan kosta? Det är 130 m2 tegel och ca 70 m2 plåt. Mvh Joakim
0 svar · 6,7k läst
Fasting65
Fasting65: Huset är byggt 1936. Det står delvis på berg och ligger i Stockholm. Källaren ligger rätt grunt, vilket gör en omdränering förhållandesvis skonsam.
6 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.