Globetrot
Globetrot: Om du funderar på att köpa så ta med det i beaktande när du ger bud. Alt pruta på 50% av kostnaden för åtgärd? Beror på var du bor med badrum 200-300kkr och tvättstuga 200kkr. Så 50% ca 400kkr? Men det går i princip inte att hitta hus utan fel. Inte ens nyproduktion faktiskt. Bor man i hus måste man ha renoverings marginaler
21 svar · 7,2k läst
Globetrot
Globetrot: [citat] Det lät som en bra deal! Och grattis, jag uppfattade inte att det var sålt och att köparen hade krävt avdrag. De flesta skulle nog ta med det i budgivningen
12 svar · 2,7k läst
·
K
Karl-E: Kapa lämplig diameter tex 20mm av förkromat Kopparrör? Så får du exakt hur mycket distans du vill ha. Sen längre skruv bara såklart.
3 svar · 616 läst
W
Wilmer2456: [citat] Insidan badrum är det som räknas ja.
4 svar · 1,1k läst
·
J
John_Anders: [citat] Det var 3 år sen sen vi renoverade badrummet och då var det original sen 1967. Det var dags med andra ord. Vi hade funderingar på kakel eftersom vi valde kakel till badrummet i källaren. Våtskivor hade nog också fungerat.
16 svar · 1,4k läst
B
byabin: Du kan också använda montagelim, PL200 eller liknande, håller bättre i längden. Tas enkelt bort med klickskrapa när/om kroken ska bort i framtiden.
2 svar · 439 läst
·
A
AAEY: [citat] Tack, tänkte mer på om man ens KAN sätta tapet på de väggarna…. Kanske släpper den? 🤔
2 svar · 1,2k läst
·
Globetrot
Globetrot: Ps. Vår besiktning man kunde även granska avtalet och gav tips på hur vi skulle bygga bra.
6 svar · 952 läst
J
Jocke Best: [citat] Jag hade absolut gått på alternativ 2. Kanske superlim först för att sätta dit flisan, och sedan någon fog, alternativt superlim med lite bikarbonatpulver som man strör i springorna först, och sedan droppar en droppe i taget. Härdar momentant. Prova lite innan på annan plats för att få upp snitsen. Det där kan du få osynligt.
8 svar · 1,2k läst
·
Konra
Konra: Det blev rätt enkelt verkade som när de hade fäst röret på andra sidan så hade den inte suttit bra hela vägen eller något. Men de blev löst snabbt och enkelt 😊
5 svar · 853 läst
·
Nyfniken
Nyfniken: [citat] De tycker det är snyggt.
12 svar · 1,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag skulle välja att ha hydropressen närmast dörren eftersom den är lägst. Trevligare med lite luft bredvid dörren och det ser lite mer konstigt ut när ovankanterna av de tre enheterna blir en vågdal.
24 svar · 4,8k läst
·
nino
nino: [citat] Ja efter 2 år ligger bevisbördan på dig. Sen om du har köpt plattorna så är det väl egentligen inte firmans fel om du köpt dåliga plattor. Lägg en eller två plattor, gärna från olika paket, i vatten. Ha även 2 som inte ligger i vatten så ser du snart om det är plattan
57 svar · 7,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: 156 mm ser ut att vara långt upp på ramen på bilden. Men eftersom det är en Jafo-brunn så kolla på de silar/ramar som de har: https://www.jafo.eu/produkter/golvbrunnar-oeverdel
4 svar · 860 läst
·
J
jespgrun: [citat] Ska inte säga att det är lugnt men vi slog igång golvvärmen ganska omgående då det var alldeles för kallt, säkert bara 1 vecka efter flysspackel men efter 3 år så finns det inga problem :)
6 svar · 653 läst
R
Rickard.lj: Beror va man själv tycker , men du för räkna att även golvbrunns manschett bygger 2 å Men 15mm dusch zone. Sen tar jag 5mm utanför ex på 60x60 plattor Säg att du har 1.2m från dusch vägg till dörren så får du 25 till dörren
4 svar · 993 läst
N
Nygge72: [citat] Anade det, men ville fråga 😁
2 svar · 466 läst
H
Herr_Man: [citat] Då det är silikon i resten av badrummet så tänkte jag fortsätta med det i duschen. Men bra tips om att det inte ska tryckas hela vägen in. Frågan är hur jag löser det...
11 svar · 5,2k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Inte direkt. 550 funkade bra i ca 18 år, sen gav relät upp och då bytte jag termostat. 550 hade redan en bra reglering med dygnsprogram så jag tror nog skillnaden är minimal. Däremot ett byte från din 530 med konstanttermostat kan ge några % lägre förbrukning.
14 svar · 2,0k läst
·
Globetrot
Globetrot: Hej, Vi hade slutbesiktning no 2 igår och idag ska besiktning man skriva utlåtande. Det står o väger då intyg inte fanns vid slutbesiktning tillfället. Men av sjussthet gav besiktning mannen dem ett dygn att utfärda och skicka alla papper. Såvitt jag förstår utfärdas de numer digitalt. Någon på forumet som vet om det tar tid att få dem, eller utfärdas de ”instant” mot typ bank
0 svar · 571 läst
tommie.berglind
tommie.berglind: Hej finns det någon som sitter på ett gångjärn som det på bilden, ska precis till att flytta så knäcktes det;(. sthlm gärna🙏
0 svar · 354 läst
·
Centano
Centano: Varför ligger det en svets/mjukfog i golv-/väggvinkeln överhuvudtaget? Där borde mattan vara hel då det ska göras ett uppvik. [bild] [bild]
9 svar · 1,7k läst
·
S
susse123: Spot med bajonett fattning i guschen
6 svar · 9,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: 150 mm cc är standard i stora delar av Europa. Det finns excenterkopplingar som man kan köpa för att göra om från 160 till 150 och som då samtidigt ser till att anpassa mellan storleken och typen på svenska hål i väggplattan och det som är standard för 150.
7 svar · 771 läst
·
H
human highlight film: [citat] Hur blev det? Känns meckigt att få plåten rätt med hål och allt? Funderar på samma.
5 svar · 3,8k läst
J
Jo-han: Limma! Googla design4bath + blandarfäste så hittar du återförsäljare. Tex Hornbach. https://media.hornbach.se/hb/datasheet/as.46831936.pdf
1 svar · 523 läst
G
George Omu: [citat] Enligt de själva ja
22 svar · 1,4k läst
·
H
hnra: Hej, har nyligen köpt radhus och märkte under tillträde att toaletten på bottenvåning ger ifrån sig ett "sugande" ljud från rören under spolning. Det är alltså inte cisternen som låter utan något annat. Ljudet pågår från att vattnet börjar tömmas tills att man slutar spola. Jag märker även att det är lätt fuktigt bakom toastolen (se bild) samt att det doftar avlopp. Jag är
0 svar · 597 läst
·
S
sjoelund: [citat] Generellt sett så ska det väl vara samma typ av produkt man byter till. Är den trådlös så saknas det väl en kabel? Eller tänkte du på att byta en ZigBee eller annat du kan fjärrstyra? Det borde vara OK. Sedan behöver du kolla om en eventuell trådlös dimmer kopplas med neutral som kanske inte är framdraget.
6 svar · 1,7k läst
Hawk-room
Hawk-room: [citat] Extra röret går till avluftningen. Toalettstolen är en Ifö men inte ny, så jag har ingen monteringsanvisning dessvärre.
2 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.