1 118 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Sätta klinkers på lättbetongvägg som är tunt putsad samt målarfärg på.
Måste jag ta bort färgen eller kan jag fästa klinker på färgen? Har provat på ett ställe men är svårt att ta bort då jag bara åker igenom putsen så lätt med flex maskinen på flera ställen. Nån som har nå tips? Är i en källare i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klinkerfix på målad yta, kanske inte så bra, troligen en plastfärg och den löses upp av fixet och kan bli bra mjuk och lossna från väggen. Det med källare och bad, vid ett bajar ska det vara ett tätskikt med, som går upp ca 0,5 meter över en badkarskant, eller ska det bli dusch där, så ska det vara tätskikt i hela den delen + 0,5 meter utanför. Vad blir det för golv.
Blir klinker på golvet. Bara en dusch med bastu
Så man måste slipa bort färgen? Men gör det nåt att putsen försvinner på vissa ställen så lättbetongen kommer fram? Det blir bara en dusch och bastu. Blir klinker på golv och väggar. Ska rolla tätskikt i duschen samt lite på väggarna och rörgenomföringar tänkte jag helt ny på det hära däck 😆J jonaserik skrev:Klinkerfix på målad yta, kanske inte så bra, troligen en plastfärg och den löses upp av fixet och kan bli bra mjuk och lossna från väggen. Det med källare och bad, vid ett bajar ska det vara ett tätskikt med, som går upp ca 0,5 meter över en badkarskant, eller ska det bli dusch där, så ska det vara tätskikt i hela den delen + 0,5 meter utanför. Vad blir det för golv.
Lättbetong, är det den blå eller vita. Hur är det med radon i huset. Annars gör det inget att den tittar fram, du ska prima ordenligt där kakel ska sättas, gärna minst 2 gånger så det blir lksom en yta. Lättbetong suger ur fixen blixtsnabbt och då kan det lossna. Vad för golv, troligtvis betong, kanske platta direkt på mark med och då blir det primer i duschen och minst en halv meter utanför, i övrigt längre ut så behövs det inte med något tätskikt. Detta för att ev fukt från under ska kunna ventilera genom fogarna. Blir säkert en golvbrunn i duschen med och vad finns nu, en gammal gjutjärn eller plast. Foto hur det ser är bra.
Är betong golv är i en källare.
Håller på med radon mätning just nu men är gjort för 10år sen sist och då var det 60-70 uppmätt. Kan fixa imorgon foto hur det ser ut just nu. Är betong golv är i källaren. Jag har bytt till en plast brunn. Ska jag inte prima hela golvet? Tänkte använda ett kiltos roll tätsikt i duschen Tätskikt för våtutrymmen med tillskjutande fukt som t ex källare.J jonaserik skrev:Lättbetong, är det den blå eller vita. Hur är det med radon i huset. Annars gör det inget att den tittar fram, du ska prima ordenligt där kakel ska sättas, gärna minst 2 gånger så det blir lksom en yta. Lättbetong suger ur fixen blixtsnabbt och då kan det lossna. Vad för golv, troligtvis betong, kanske platta direkt på mark med och då blir det primer i duschen och minst en halv meter utanför, i övrigt längre ut så behövs det inte med något tätskikt. Detta för att ev fukt från under ska kunna ventilera genom fogarna. Blir säkert en golvbrunn i duschen med och vad finns nu, en gammal gjutjärn eller plast. Foto hur det ser är bra.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara