Som synes på bilden har övre delen av duschdörren lossnat från sitt fäste i metallskenan. Om lim skall användas, vilken sort i sådana fall?

• Övre delen av en glasduschdörr som har lossnat från sitt fäste i en metallskena.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vesa01
  • Laddar…
Löste du någonsin detta? Nämligen råkat ut för samma sak.

D DejvidK skrev:
Löste du någonsin detta? Nämligen råkat ut för samma sak.
Jo jag köpte bygglim, glömt vad den heter men är på sådan där cylinderformad tub man har pistol till. I bygghandel finns uppsjö olika bygglim, den jag köpte hade svart tub.
Jag kletade på lim på glaset, bägge sidor plus kortsidan och förde in i skåran. Pressade hårt tre min, lade en kloss under dörrens yttre ände så att den trycktes mot skenan. Utan kloss så ramlar ju dörren ut.

Tack för svar! Och det har hållit sedan dess?

D DejvidK skrev:
Tack för svar! Och det har hållit sedan dess?
Ja, det har hållit bra.

Det finns väldigt många limtyper på "patron", men exakt vilken som är lämplig bör man nog kolla med ngn. expert. Går det att se fabrikatet på väggen så borde man kunna få svar från deras kundtjänst.

Johan1965 Johan1965 skrev:
Ja, det har hållit bra.
👍

H hempularen skrev:
Det finns väldigt många limtyper på "patron", men exakt vilken som är lämplig bör man nog kolla med ngn. expert. Går det att se fabrikatet på väggen så borde man kunna få svar från deras kundtjänst.
Har försökt hitta någon märkning eller symbol men tyvärr finns ingenting som avslöjar vilket fabrikat det kan röra sig om :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.