Badrum
Staffan-N: Ultraglozz superpolish funkar ju på både båten, bilen och badrumsspegeln, blir glättigt och lättstädat. Men det är inte en permanent behandling utan man får göra om den efter ett tag. Försöker man lägga på en lack själv med pensel så blir det sällan perfekt finish utan det blir massa ojämnheter där smuts kan samlas...Sen när det blir repigt blir det ännu värre. Polering med
lbgu: Det där hade jag inte ens varit nöjd med om jag försökt att göra det själv. Att någon som ska vara proffs lämnar ett sådant resultat är ju rätt skrämmande. De kan ju knappast missat det kan man tycka. Så tyvärr misstänker jag att firman inte är helt seriös. Att en firma är auktoriserad är tyvärr ingen garanti för att de är seriösa. Att bli auktoriserad handlar väl mest om
Globetrot: Reklamera Hur ser det ut inuti? Har de monterat det korrekt? Innan du betalar kanske du ska ta dit en besiktning man? * Hahaha jag kan snart döpa om mig till TaInEnBesitningsman” 😂😂😂 Varför tror så många privatpersoner att de når fram och klarar att argumentera själva? Det finns två grundläggande sakar - 1. Betala inte innan du är nöjd och 2. Ta med en besiktning man
BirgitS: Det är inte lämpligt att sätta upp en handdukstork i bara gips. Du behöver nog satta fast den i reglarna eller om det är en riktig våtrumsvägg i plywood-skivan som då finns bakom gipset. I både reglar och plywood är det lämpligt med träskruv.
tyomka: [citat] Garantin har förmodligen löpt ut så inget att göra den vägen. Vill du leva med ett sådant badrum i minst 10-15 år till och tvätta bort möglet kontinuerligt, som vissa föreslår, så är det upp till. Jag hade anlitat sakkunnig för utredning och fuktmätning. Skulle det visa sig vara felet jag nämnde tidigare så finns det möjligheter för åtgärd just för att slipa fukten
janwide: Här kommer återkoppling efter fyra års målat våtrumssystem i duschen. Vi har inte upplevt några som helst problem. I motsats till en del farhågor har det varit mycket lätt att hålla rent. Ser ut som nymålat. Med andra ord är vi mycket nöja 👍🏻
Avemo: Problem med MDF och fukt är uppenbara i både kök och badrum. Man kanske skall vara noga med att det bara blir en lätt slipning så att man inte någonstans slipar igenom den ursprungliga beläggningen. Färgen tål däremot fukt.
Demmpa: Vitmålade och hårdlödda kopparrör tyder på senast 70-talet (eventuellt 80-talet), men det kan vara återanvända. Det där med att golvbrunnen måste bytas om den är äldre än från 1990 (korrigerar tidigare felaktigt årtal) började gälla fullt ut från februari 2011.
Småbrukaren: Köp fläkten först och utgå från den. Det borde komma ner någon form av kanalrör från våningen över/vinden och ut utomhus. När du vet vilken övergång du behöver köper du den.
Josth: Jag skulle nog köra med minst dubbelgips på vardera sida plankväggen. Det ger en klar ljuddämpning.
The Dankster: [citat] Den skall passa för dina behov och eftersom det är 40cc behövs inget blandarfäste. 👍 Det sitter i dagsläget halvkopplingar och det kan hända att du behöver nya packningar till de när du lossar. I så fall är det oftast fiberpackningar.
Kristian.F: Hej! Det blir varmt direkt. Problemet är att det inte går att vrida mot varmt, om man inte vickar fram och tillbaka, alltså lite mot kallt och sen lite mot varmt. Typ som att stretcha. Undrar därför vad det beror på, att det tar stopp helt.
MrJay: Tec7 vit i vårt badrum över 10 år - fortfarande vitt 😉 Ingen silikon som fräter sönder ytan.
Fjonken: [citat] [citat] Absolut kan man limma gips på tegel, men ex i en källare med tillskjutande fukt så kartonggips bort.
Rättochfel: [citat] Ventilerad i alla ytor är ju en lösning som uppfyller kraven tekniskt sett! Yttervägg och golv, har du funderat på skum alternativt EPS betong? Säljs ganska mycket men verkar inte finnas så mycket skrivet om det efter användning, 5-10 år! Mycket tidigare var det annat material så det är inte jämförbart! Prismässigt och tidsmässigt är det fördelaktigt men kanske inte
Helena Petersson: Vi är inne på vårt tredje handfat från Miller som har fått sprickor. Första gången var det inom garantitiden så vi fick ett nytt, andra gången hade garantitiden passerat med några månader och då fick vi betala ”ett bra pris” för ett nytt. Tredje gången så hävdar Miller att kranen är för hårt åtdragen men vi har kollat det och den satt inte för hårt åtskruvad. Nu
Helena Petersson: [citat] Svarar trots att tråden är gammal. Vi är inne på vårt tredje handfat från Miller som har fått sprickor. Första gången var det inom garantitiden så vi fick ett nytt, andra gången hade garantitiden passerat med några månader och då fick vi betala ”ett bra pris” för ett nytt. Tredje gången så hädar Miller att kranen är för hårt åtdragen men vi har kollat det och den
BirgitS: Någon tipsade om de här i någon tråd: https://www.badrumsbesiktningar.se/
elpaco: I allmänhet slarvigt är väl intrycket. Ingen stor yrkesstolthet.
Avemo: Jag är inte expert och det kanske kan skilja beroende på förutsättningar. Du skriver att föreningen gjort en undersökning som kommit fram till att badrummet bör renoveras då den tekniska livslängden är uppnådd. Det är en lite mjukare formulering än att du måste renovera. Jag tror att det är ditt ansvar vilket får flera följder. 1. Du måste inte renovera. 2. Om du väljer att
4774: Vi har två golvbrunnar i badrummet på varsin sida om rummet, motsatta väggen och det rinner hyffsat bra ner i båda så länge det rör sig om en större mängd vatten alt med tryck men ju mer som åker ner desto trögare går det för vattnet att utan hjälp ta sig ner. Detta tycker jag är fullständigt normalt 😄
Rickard.lj: Detta är vanligare än man tror att de kan rinna ut lite om man har missat å fått allt tätt ,, Prata med hantverkarna och säg att det har blivit ett läckage och en del synliga ränder efter spackel m.m Om inte hantverkarna som va där löser problemet ta det med chefen och nämn detta då Löser inte dem de så får du ta upp en kalkyl för måleri arbete och lämna till dem Spackel som
Lexington: Tänkte att jag skulle återkoppla med vår lösning, blev som sagt en IKEA-garderob. Vårt utrymme är ju inte alls lika "krångligt" som ert heller. [bild] [bild] [bild]
Jens33: Det är en fuktskada vid tröskeln enligt bild som jag har åtgärdat. Satt tättskikt på samma sätt som var gjort och klinker på. Nu har jag fogat med vanlig fog och vill helst vattentäta den eller byta ut den mot epoxy fog. Där är iofs risken minimal att det kommer vatten om man inte tar vattenslangen och sköljer golvet ända till tröskeln och en del utanför som förra gången. Jag har
tergo: ta tumstocken och mät hur mycket du har från staven och upp till kanten när staven är i stängt läge och jämför med proppen Borde inte staven sitta fast i någon del av proppen för att kunna vara behjälplig både vid öppning och stängning? skruvskallen hamnar på staven så de behöver inte sitta fast med varandra
Jojak91: Responsen var liten gällande Tapwells produkter, för att tråden skall bli något mer matnyttig så efter att ha diskuterat med folk i vvs branschen samt att Tapwells ”friskrivning” gällande rengöring avskräckte oss så valde vi att gå vidare med ett annat märke.