Tänkte rengöra golvbrunnen, ser ut som det saknas en del av plasten i hörnet så att brunnen inte är helt tätt, går det att byta ut detta? Kan det ha runnit ned vatten i underlaget tro?

• Golvbrunn med slitet plastlock, märkt "PURUS FREJA." En bit plast saknas i hörnet, omgivet av smuts och eventuell läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror det bara är insatsen av vattenlåset som det lossnat en bit plast ifrån, lyft upp den och kolla hur det ser ut under

Och det går absolut att byta den delen. Googla på purus Freja så får du upp massa ställen som säljer en ny insats

L lingonlingon skrev:
Tror det bara är insatsen av vattenlåset som det lossnat en bit plast ifrån, lyft upp den och kolla hur det ser ut under
Ok, tack så mycket för tipset, vet du hur man får bort insatsen? Är det några spärrar? Brukar det vara tätt bakom insatsen så att säga?

Precis. Du kan lyfta ut hela den insatsen.

S Småbrukaren skrev:
Precis. Du kan lyfta ut hela den insatsen.
Ok låter lovande, vet du om det bara är att stoppa fingrarna i hålet och dra rätt upp?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Du behöver inte lyfta ut den heller. De kan sätta sig ordentligt ibland. Våld är inte lösningen. Prova med tvål och försiktigt ruckande.

• Gilla
SÅW
  • Laddar…
S SÅW skrev:
Ok, tack så mycket för tipset, vet du hur man får bort insatsen? Är det några spärrar? Brukar det vara tätt bakom insatsen så att säga?
Skruvmejsel vid dom små upphöjningarna bara, troligen det man gjort och en bit har gått sönder. Insatsen har en packning under för att hålla borta lukt. Men det spelar ingen roll om det kommer ner vatten där den gått sönder, det rinner bara ner i avloppet på sidan av själva vattenlåset

Sök här på forumet efter purus Freja så finns det otaliga trådar om hur man får upp den :)

• Gilla
Småbrukaren och 1 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Du behöver inte lyfta ut den heller. De kan sätta sig ordentligt ibland. Våld är inte lösningen. Prova med tvål och försiktigt ruckande.
Tack så mycket för informationen, ska testa det imorgon

L lingonlingon skrev:
Skruvmejsel vid dom små upphöjningarna bara, troligen det man gjort och en bit har gått sönder. Insatsen har en packning under för att hålla borta lukt. Men det spelar ingen roll om det kommer ner vatten där den gått sönder, det rinner bara ner i avloppet på sidan av själva vattenlåset

Sök här på forumet efter purus Freja så finns det otaliga trådar om hur man får upp den :)
Tack så mycket för hjälpen :)

• Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
S SÅW skrev:
Tack så mycket för hjälpen :)
Fick ut den :) Jag skickade bild längre ned, ser den ok ut? Kan jag vänta tills den nya kommer och inte ha den gamla där? Brunnen ska inte användas

Såhär ser golvbrunnen ut utan vattenlåsinsatsen, ser allt ok ut?
Tror ni att jag kan ha den sådär tills den nya insatsen kommer? Tack för alla svar

• Golvbrunn utan vattenlåsinsats, visar insidan av brunnen med blå kant och smutsig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
S SÅW skrev:
Såhär ser golvbrunnen ut utan vattenlåsinsatsen, ser allt ok ut?
Tror ni att jag kan ha den sådär tills den nya insatsen kommer? Tack för alla svar
Ser ok ut såvitt jag kan bedöma. Du kan ha den utan insats medan du väntar på en ny men varför? Det brukar lukta förjävligt.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
Du har aldrig tidigare städat en dusch ordentligt?

Sätt tillbaka insatsen i väntan på den nya, så slipper du lukten.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.