RilleRock
charta77 skrev:
Jag känner till en televerkare som hade många många års erfarenhet. Han drog vid ett tillfälle telekabeln i 45 graders vinkel yttervägg på ett hus. På diagonalen alltså.

Varför då... Ja han orkade väl inte, det skulla ta för mycket tid, materialslöseri och lite lat.
Skulle säkert tro där var en annan anledning då jag inte vill tro att folk gör sånt ;D

Referenser, referenser, referenser......... ::)

Säg inte det.
Han gjorde väl bra installationer för det mesta, men ibland slant det tydligen till för han. Som i detta exempel.

Jag kan mycket väl tänka sig att han kollade på väggen *suckade* sa/tänkte "Nämen vafan det här går mycket snabbare, jag vill hem".
Herrskapet i huset hade väl en del huvudbry över detta och om det nu gjordes om så var det inte gubben som åkte dit.

Jag tror inte han skulle gjort så invändigt i huset, men det vet jag ju inte egentligen.

Jo, visst han fick jobba kvar inom televerket tills pension.

RilleRock
pappskallen skrev:
Referenser, referenser, referenser......... ::)
Tycker det är lätt att säga men alla har inte tid till sånt och rörmockare växer inte på träd.
Är nästan så man skall vara glad om ngn blir ledig.

Jobbar man i branschen så ser man vilka som sköter sig ute på byggena.
Så det är bra 8)

Vid renovering av vårt badrum skulle nya rör dras till det utkast vi har på utsidan av huset. Allt blev skitsnyggt, men trycket var lite dåligt... och efter ett tag upptäckte vi att det bara kom varmvatten :)

Helt otroliga historier!!! Men finns det verkligen ingen som kan namnge en BRA rörmokare?? (börjar snart tappa tron på hela den här byggbranschen :()
stenhus05

RilleRock
stenhus05 skrev:
Helt otroliga historier!!! Men finns det verkligen ingen som kan namnge en BRA rörmokare?? (börjar snart tappa tron på hela den här byggbranschen :()
stenhus05
Jo men han e min ;D

;D ;D ;D

Jag vill också tro att rörmokare är människor! :)

Jag kontaktade en rörmokare för att göra klart en del jobb i mitt hus, efter ett antal påminnelser kom han och tittade vad som skulle göras. Jag var tydlig och sade att jag ville ha de olika momenten specade, inte en klumpsumma. Efter en vecka och en påminnelse så kom offerten, naturligtvis en klumpsumma och dessutom väldigt hög. Jag ringde då upp och sade att jag ville ha offerten specificerad. Han svarade då: "Det får du inte." Jag blev paff och sade att jag vid genomgången hade sagt att jag ville ha den specad och han då inte sagt att det inte skulle gå, han sade då: "Nej, men jag säger det nu". Jag sade då att i så fall måste jag försöka hitta en seriös firma.

Så nu måste jag hitta en annan rörmokare... :(
PS. Om ni har tänkt anlita en rörmokare i Piteå, skicka ett meddelande till mig så får ni namnet på den oseriösa firman!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.