Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra min golvkonstruktion, nån som har förslag?

halva badrumet är på betong platta (plattan är på andra våningen så vi behöver inte värme issolera. Jag ska nämligen lägga vattenburen golv värem i i badrumet.
andra halvan av badrumet håler jag på att bygga till nu, så det blir reglar, men vad ska jag ha på?

ska jag lägga gjutplyfa & gjuta en tun skorta på jag har betång golv här med, för at segan lägga golvärme på helaytan & lägga in den i nån avjämningsmassa?

eller ska jag lägga 22mm spån på reglarna & golvvärem & avgämningsmassa.

vad finns det mer för alternativ?

jag har tänkt att göra med 12mm golv värme rör, gissar att jag inte behöver isolera nedot då båda golvpartierna kommer at vara innomhus, det fins altså en våning under.

Att blanda trä och betong i golvet känns kanske lite skakigt? Jag skulle nog försöka gjuta en bärande kaka över hela.

MathiasS skrev:
Att blanda trä och betong i golvet känns kanske lite skakigt? Jag skulle nog försöka gjuta en bärande kaka över hela.

Du röstar altså för gjutplyfa & gjuta en 5cm skorpa med armering?

sen lägger jag golvärme & utfyldnas massa över båda ytorna.

Ja eller så gjuter du in rören direkt och skippar den dyra avjämningsmassan.

MathiasS skrev:
Ja eller så gjuter du in rören direkt och skippar den dyra avjämningsmassan.
ja, det är ju sant, men tanken med att köra 2 skorpor var att den översta då blir över hela rummet (båda ytorna)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.