6 207 läst ·
14 svar
6k läst
14 svar
Hur tätt reglar jag (uppdaterar med bygg bilder)
tja.. jag använder 45*95.. men det beror på att jag inte vill ha stege när jag kliver in i badrummet..
jag har lite rör som är i vägen vilket jag löser genom att bygga uppgolvet ca 10 cm.. så rören går under golvet..
Men cc30 & 45 * XXX är väll det man använder..
Bra att veta är att ofta så finns det en Platta för avloppet som är exakt 30 *30 cm.. så planera in det när du ändå håller på..
jag har lite rör som är i vägen vilket jag löser genom att bygga uppgolvet ca 10 cm.. så rören går under golvet..
Men cc30 & 45 * XXX är väll det man använder..
Bra att veta är att ofta så finns det en Platta för avloppet som är exakt 30 *30 cm.. så planera in det när du ändå håller på..
Glöm inte bort golvgipsen! Mycket viktigt vill man ha ett mycket stabilt golv så kan man lägga dubbelt golvgips omlott och limma det innan man skruvar!
Själv har jag gjort detta på golvreglar 600 cc med golspån sen dubbelt golvgips väggar är dubbel gipsade med 450 cc, man kan gå ner till enkelgips med 300 cc.
VVS killen!
Själv har jag gjort detta på golvreglar 600 cc med golspån sen dubbelt golvgips väggar är dubbel gipsade med 450 cc, man kan gå ner till enkelgips med 300 cc.
VVS killen!
jag ska lägga gjutplyfa på reglarna & gjuta en 4 cm skorpa, som jag sedan lägger golvet på. (klinkers, trorjag)P@rtgallery skrev:Glöm inte bort golvgipsen! Mycket viktigt vill man ha ett mycket stabilt golv så kan man lägga dubbelt golvgips omlott och limma det innan man skruvar!
VVS killen!
Farsan prata om nåt special som skule klara att gjuta 2-3 cm.MathiasS skrev:
Ska kolla upp vad det står exakt & sen lägga på en eller två centemeter.
i denna del av badrumet så blir det inget eller nästan inget fall.
Ytan är 2x3m & 2x1,5 blir bastu & på den ytan som är kvar som o,ckså är 2x1,5m ska det bli ett nedfält hörnbadkar (138x138)
Karet komer inte att stå på detta golv, det får ett eget golv.
det här blir världens konstigaste badrum
Det befintliga badrumet ser ut såhär
& är 1,65x3m
där spegeln är ska det bli en öpning in till den nya delen, öppningen blir en meter bred & takhöjden blir bara 2,15 i den nya delen mot 2,30 som det komer att vara i denna del.

Mitt hus har 3st våningsplan & det är bara en halv våning mellan våningsplanen.
så en halv våning ner i det intill ligande rumet så ska den nya delen av badrumet hamna.
så här der det ut

Jag har brytit upp taket & kapat 2 takstolar fär att kuna göra ett rum som har sama höjd som den andra våningen, har "bara" behövt flytta en del elkabler & nästan hela husets vatten.
& är 1,65x3m
där spegeln är ska det bli en öpning in till den nya delen, öppningen blir en meter bred & takhöjden blir bara 2,15 i den nya delen mot 2,30 som det komer att vara i denna del.
Mitt hus har 3st våningsplan & det är bara en halv våning mellan våningsplanen.
så en halv våning ner i det intill ligande rumet så ska den nya delen av badrumet hamna.
så här der det ut
Jag har brytit upp taket & kapat 2 takstolar fär att kuna göra ett rum som har sama höjd som den andra våningen, har "bara" behövt flytta en del elkabler & nästan hela husets vatten.
Klicka här för att svara