H
hempularen: Det bör finnas en skriftlig instruktion från Kilto som beskriver dessa skaer (Har dock för mig att jag valde bort Kilto just för att deras instruktion var otydlig), Den arbetsgång du beskriver låter rimlig, men som sagt det måste vara enligt Kilto's rekomendation. Du skall använda remsa eller tejp (Om kilto rekomenderar tejp) även över all skruvskallar, Däremot så tror jag inte att du
1 svar · 4,4k läst
H
hempularen: Jag tror att det är som du säger, men med tanke på merarbetet så kan det ju vara bra att få beskedet från någon som vet. Kanske räcker det att "punktera" den gamla väggen med en tandad skrapa eller liknande?
3 svar · 3,1k läst
D
drx: Hmmm jag byggde min i leca block för att få den stabil och med möjlighet att dra rören inuti den. Hade jag gjort om den idag så bergis i frigolit då lecablocken dammar så in i h-vete när man skall skära i dem. Min lecavägg är armerad och murad enligt konstens alla regler, stabil som sjutton. Den är ca 200 cm hög och lämnar en glipa mellan taket och väggen på ca 25 cm. Glasblock
1 svar · 5,5k läst
D
dymlingen: Tack för svaren. Det kanske blir målat i tvättstugan, men i badrummet verkar det som att frugan har bestämt sig för kakel.
8 svar · 3,1k läst
Linska
Linska: Här finns några. http://www.freesebruno-collection.com/frameset.asp
2 svar · 4,4k läst
J
Joggin: Titan-färgen på Cylinda är otroligt läcker. Var tveksam först, men när maskinerna kom på plats kom de verkligen till sin rätt. Rekommenderas.
5 svar · 5,4k läst
M
MrMagic: Precis som med tapeter och golv. Leverantörerna ersätter i princip bara med nytt mtrl, allt annat vore orimligt om det rör sig om fel som gått att upptäcka innan montage. Det är ju annorlunda om det är ett fel som visar sig efter användning, tex ett golvmtrl som inte tåler normal användning etc  Är skadan så liten att ett proffs inte ser den förrän efteråt, kommer nog ingen annan
7 svar · 5,4k läst
J
jessica: Med tanke på att jag haft likadant badrum så rekommendera jag att du ta ut badkaret innan..När jag vet hur det såg ut under mitt så hade jag inte velat haft det kvar så.. :)
3 svar · 3,4k läst
yonna
yonna: Tvärtom - vi tyckte det var kanon med dubbla handfat när ungarna var små och vi var fyra som trängdes där om mornarna!
4 svar · 3,1k läst
P
Per-Erik: Har man inte det så skaffar man sig det.. ;D ;)
10 svar · 3,2k läst
tynnis
tynnis: Vi köpte först en westergrens på Coop men upptäckte att vårat avlopp var för nära väggen. Sedan lästa jag här någonstans att många var missnöjda med dem så jag bytte till svedbergs och är jattenöjd.
7 svar · 2,5k läst
F
falcor: En liten ljusning i mörket... på Frej Jonsson hittade jag ett runt Gustavsbergs handfat som jag nog kan leva med...var egentligen inte så sugen på ett runt men i brist på annat får det nog bli så... :)
11 svar · 2,2k läst
P
Per-Erik: En ovanligt korkad fråga kanske.. Men visst måste det gå att höja den befintliga WC avloppet 7-10 cm bara..? håller på att höjer golvet pga dv anledningar.. kom på att det finns kanske ingen muff utan man måste då byta hela alt en större bit av röret då höjningen är så liten... hade tänkt att bara skarva på 7-10cm på den befintliga.. :-/ nån som vet? :-X
0 svar · 3,3k läst
Coolman
Coolman: Jag fick via länsförsäkringar golvvärme reparerad vid toastolen (Borrade sönder elslingan) så blev det ju skrav för tätskikt men f-bolaget sa det e godkänd om fackmässigt gjort. Har sparat mailet för säkerhetsskull om de skulle backa sig senare :P
10 svar · 2,1k läst
P
pt99jst: http://www.elkompaniet.se/
9 svar · 6,9k läst
T
Tomaser: bor du i stockholms området skulle jag rekomendera kakelslottet, dom har jädrans bra priser på både kakel/klinkers och det du behöver till
3 svar · 3,2k läst
sandhall
sandhall: [citat] Undantaget är byggfelsförsäkring hos t.ex. GAR-BO vid nybygge. De kräver "behöriga" plattsättare för att försäkringen skall gälla (antar att de menar auktoriserade, för någon formell behörighet för att arbeta med våtrum existerar inte vad jag vet). M.a.o. skadar det inte att kolla försäkringsvilkoren först. Något försäkringsbolag kan ju ha specifika krav som inte
4 svar · 8,0k läst
J
JCS: Min danske "rördragere" sagde at klemringe er udemærkede når der er ens tempratur i huset hele året, men kraftigt svingende tempraturer kan løsne klemringene, såleder at de bliver utætte. Jeg loddede alle mine samlinger, det er ikke mere besværligt og ser pænere ud uden de klumpige samlinger. JCS
3 svar · 4,9k läst
E
elvelind: jo. jag kan tänka mig att trätrallar blir lite jobbigt vid städning, tyvärr.
2 svar · 2,7k läst
A
Anders_Johnsson: Hej. Har just lagt ett golv och gjort en fondvägg i röd sjösten. Jag tycker att ytan är betydligt snyggare när den är "orörd" snarare än när man exempelvis har blött ned dem med en trasa. Normalt oljar man ju sjöstenen, som då får en glansigare yta (ungefär som när de obehandlade stenarna blöts ned med en trasa). Detta är jag dock inte ute efter. Frågan är således hur man kan
0 svar · 2,8k läst
S
sagatess: [citat] hur får man till väg med glas block i? sedan hur får man till så man höja upp ett dusch utt ryme? kanse fel ställe men kändem ig jag måste fråga för just det jag vill ha
14 svar · 3,1k läst
S
sagatess: okej som verkar blir nog så vi komer hel kakla badrumet jag ska läga upp bilder tror blir så dyrt badrumet är gete litet för toa delan är av skilt där i från alyås det är i ett eget rum i badrumet om ni förstår. hela rumet toa deln är på 5 kvm så skälva barumns delen på 3,24 kvm så vad skulle kosta ungefär säta dit gisp skivor höja upp dusch delen ev . klinkers och hel kakel
1 svar · 2,0k läst
H
Hoffsan: Vår dusch är öppen framtill och det skvätter ytterst lite bara så det blir inga problem. http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id280280.html
1 svar · 2,1k läst
H
henrik: Vilka rör menar du?
8 svar · 11,3k läst
S
sagatess: så justn u fick en fråga det är vilka för och nak delar har ett hör handfat? komer fyla på om hitar fler frågor siter räknar utt litek ostnader för ett badrum.
0 svar · 2,4k läst
S
sagatess: okej för vi hade tänkt ha både badkar, dusch då blire både toa och handfat där, sedan fisn en gammal dusch i källan okså.
2 svar · 3,3k läst
S
sagatess: hur stort tyckern i jag ska gjöra badrumet fundera om verkligen behöver en till tolet men kna ju vara bra för komer finas en tolaet på nedervåningen. jag fudnera på gjöra badrumet fyrkantig typ 4*4 =16 kvm
3 svar · 2,1k läst
D
diziz: [citat] Härligt...Tackar ! :)
23 svar · 3,9k läst
D
drx: Nja alltså spackel var inte ett krav vad jag kan komma ihåg. Dock vill jag alltid ha ett plant underlag utan skarvar och därför spacklade jag mellan skivorna. Jag kände att om jag först spacklade, sen målade på lite guck för remsan skulle fästa  och sen guckade loss över resten av ytorna så skulle det nog bli bra. Kanske lite overkill med tanke på att man kan ha lite ojämnheter i
5 svar · 4,0k läst
H
henrik: Väggdosorna är godkända, går att byta ut rören med ett specialverktyg. Tycker inte om genomföringar genom golv, brukar alltid dra upp dem i väggen. Men det du beskriver låter ok om du sätter en rejäl täckbricka... Köper allt på Grossist själv och har inte så stor koll på privata marknaden.
5 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.