W
Har letat som bara den efter rektangulära bubbelbad men inte hittat specielt många. Victory spa har ett som heter Lanzarote som verkar ok förutom att det går in lite på mitten. Westerbergs har några men de är så grymt grunda.
Karet ska vara för två pers där man ligger med ansiktet mot varandra.
Kan ni några fler tillverkare av sådanna kar?

F
Svedbergs har ett par: Minerva och Tino

Svenska Neptun har också: Ametist XL, Bärnsten, Dolomit. ametist är den största av dem, med baddjup på 53 cm (om jag inte minns fel).

/ama

W
Neptuns kar är för små, de har inga breda rektangulära tyvärr.
Importlagret har oxo bara små rektangulära samt de vanliga trista hörngrejjerna men de e helt ointressanta.
Aqua hade iförsig ett rätt stort men det verkar väldigt grunt, det hade samma dimensioner (bredd/längd) som victory spa men rymmde 200 liter mindre vatten.

Gärna flera förslga ;D

Jacuzzi har faktiskt en del rektangulära, _stora_ kar, men priset är blodigt...Aura Plus är 180cm*150cm och totalhöjd 66 cm. Pris: 109000 kr, och nej, det _är_ verkligen tre nollor efter nian...

/ama

Jag är också ute efter ett retangulärt badkar för två. Finns det några standard mått? Det svåra är att planera sitt badrum när man inte kan utgå från standard mått utan man måste bestämma exakt vilket badkar man ska ha och kolla om det får plats osv.

Måste ett badkar med hydromassage kosta över 25000kr?

/Sam

Westerbergs har ju rektangulära och fina som heter Dual. Funderar faktiskt på att köpa ett

/Sam

Samonite skrev:
Jag är också ute efter ett retangulärt badkar för två. Finns det några standard mått? Det svåra är att planera sitt badrum när man inte kan utgå från standard mått utan man måste bestämma exakt vilket badkar man ska ha och kolla om det får plats osv.

Måste ett badkar med hydromassage kosta över 25000kr?

/Sam
Det verkar inte finnas några standardmått, inte annat än att många tillverkare gör ganska grunda kar för att de skall gå in genom smala badrumsdörrar.

Och när det gäller priset...du får det du betalar för. Vill du ha ett kar för en person så kan du få ett bra kar för under 25000 kr, men ju större kar, desto högre pris.

Innan du köper, se till att provbada i butiken, annars köper du grisen i säcken.

Frågor du skall ställa dig:

Vill du ha riktig massage (satsa på starka vattenpumpar och fundera noga över munstycketyp och placering) eller mysbubbla (inte så noga med stark pump och då kanske du vill ha luftkompressor också)?
Är det djupt nog? Westerbergs kar är ganska grunda. Hur djupt vill du ha karet? Går det in genom badrumsdörren? Är vattenpumpen/pumparna starka nog (känns vattenmassagen i dina muskler?)? Låter pumparna mycket? Sitter munstyckena rätt för din kropp? Sitter du bekvämt? Är godstjockleken i karet tillräcklig? Vilken typ av garanti ingår (för munstyckena, elektroniken och själva karet)? Skall du ha kompressor eller inte (luftmassage är mjukare än vattenmassage, kittlar mest)? Låter kompressorn mycket (de flesta låter som dammsugare...)? Är det svårt att rengöra de små hålen för luftmassagen? Räcker vattnet i varmvattenberedaren för att fylla karet?

Beroende på hur du svarar på frågorna så kan du mycket väl få ett rektangulärt 2-personers kar under 25000 kr, men om vissa punkter är väldigt viktiga, så kommer urvalet att minska och priset hamna högre.

*EDIT* Jag kom på fler saker: roterande munstycken ger kraftigare massage (och i mitt tycke skönare) än fasta munstycken. Jag kollade upp Westerbergs Dual du funderade över längre ned. Det är 45 cm djupt, alltså cirka 5 cm djupare än ett vanligt emaljbadkar. För mig räcker inte det djupet, men det beror helt på hur lång du är och hur djupt i vattnet du vill sitta. Vårt badkar har ett baddjup på 53 cm, och hade det funnits på marknaden så hade vi köpt ett ännu djupare.

/ama

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.