H
Henriettae: Frågan är väl om ni tycker det är snyggt, inte vi? Om det är praktiskt eller inte är ju en helt annan fråga, i vilken jag skulle kunna tänka mig att få råd, men om det är snyggt är ju helt upp till er?
18 svar · 7,8k läst
P
Pepe_Jr: Ojdå, Det var ju redan utförligt debatterat! Låter som om det är en smaksak hur man sätter det. Släpper nog alternativ 1 men om det blir alternativ 2 eller 3 får jag fundera vidare på. tack för svar och länk :) Peter
3 svar · 9,1k läst
Wigert
Wigert: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1115578771
1 svar · 2,3k läst
A
Arne61: Här vill plattsättaren ha gipsen på stålregel fäst i tegelt med plugg. Orsaken är att han anser att skortensstocken kan röra sig med temperaturväxlingar medan badrummet har en ganska jämn temperatur och då kan kaklet spricka om det inte har den dragstyrka emellan som stålreglarna ger till gipset. Vad tycker andra läsare, kan man lugnt limma? Bör man isåfall spackla ytan helt slät
2 svar · 5,9k läst
C
CarMan: [citat] Här säljer dom små spottar. http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=5899 Tror ni dom ger för lite ljus för ett badrum? det står ju att dom går att ha i badrum? dom ger 20W men glaset är ju frostat så man får ju inte samma ljus som med klarglas, fast man vill kanske inte ha pumptbelysning i badrummet. nån som has denhär typen av spotar?
14 svar · 3,3k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Det är ju torrutrymme så då gör du som du vill, men tänk på att en utspillt skurhink kan rinna ner bakom listen och kanske vidare i någon spricka. Se till att det är tätt mot väggen innan du sätter dit listen. Latexfog brukar räcka. ------------ En arbetskamrat köpte ett hus som hade satt sig "lite". I ett flertal av rummen krävde försäkringsbolaget spärrskikt längs de
4 svar · 3,3k läst
A
afloom: Vet inte hur originalväggen var, men de har ju satt upp gipsskivor och spacklat ett otal gånger. Borde väl vara upp till dem att se till att den är rak? Hur som helst, jag vågar nog påstå att den inte är "gropig" på det sättet som mosaiken är nu. Här är några bilder som kanske gör det hela klarare. Säg gärna till om jag är för petig så kan jag släppa detta och skylla på
5 svar · 5,3k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Hmm... fast dom flesta av oss sitter ju ändå i läget att vi enligt detta dok SKA använda mjukfog.....
15 svar · 4,3k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Nja, 260spänn tror jag att jag betalat. Men även det är för mycket för en frisbee. Sigro, där jag köpt dom, har dom faktiskt kvar på hemsidan och det ska dom fasiken få äta upp. Borde inte säljas nu och inte när jag köpte heller.
9 svar · 3,6k läst
C
CarMan: om väggmattan sitter dåligt kan den losna när du monterar upp några hundra kilo kakel på den. det är tunga grejor tänk på det.
5 svar · 2,1k läst
C
charta77: [citat] Vänd dig till stället där du köper spacklet. Ta med dig en skiss över badrummet med avstånd, golvbrunnar utritade och så. Och be dom hjälpa dig med vad du skall välja. Du kommer trots allt handla för många månghundralappar. Så de är också intresserade av att du får till det rätt.
9 svar · 2,8k läst
A
anette_jonas: Okej det var så lite ;) Forumet är skönt för här kan man få och dela på tipsen om man letar efter något specifikt till bygget eller renoveringen. ;)
4 svar · 5,4k läst
G
Gutte: Optiroc är bra grejjer! Fråga hos återförsäljaren vad dom rekomenderar, så fixar sig allt ;) Lycka till!
7 svar · 3,9k läst
Z
zankan: Anledningen till 15 mm vid tröskeln torde väl vara uppenbar? eller ?? ?? ?? Spikar du foder innan kakel så tätar du med silikone efter. Sätter du kakel innan och foder efter kakel. Nja du får problem om du har dörren i duschhörnan. Det an vanligtvis gör är att täta ca 10 cm upp på karmen resten är spel för galleriet. Och så e det med det ! :-)
3 svar · 4,6k läst
A
abel48: Testade idag att köpa en diamant skiva till vinkel slipen, funkade faktiskt bra. Så jag kör med den så länge. Men det blir nog en riktig kap framöver. MVH Anders
9 svar · 21,5k läst
F
falcor: Åkte till OBS och köpte ett oljefyllt 600W för 1000kr. :D
3 svar · 3,1k läst
B
Bobbe: Vi har haft vårat badkar från Casper bad i några månader nu, och vi är faktiskt helnöjda. Vi beställde ett som heter Viking som var en specialkampanj på senvintern i år. Det är i stort sett ett fullutrustat Nemo med enda skillnaden att blandare och display sitter lite annorlunda. Det enda som gick att välja till var elvärme, allt annat var standard. Elvärmen struntade vi i, eftersom
5 svar · 10,3k läst
P
ppalm: funkar fint har själv jackat ur "U"-jak för elementrör mm.
4 svar · 3,2k läst
A
Asterix: Spontant tycker jag att man borde gucka på väggen fram till karmen, sätta kakel och silikon i vinkeln mellan karm och vägg.
3 svar · 3,9k läst
A
Asterix: Då förstår jag! Jag tror att vi ska hitta nått fint litet handfat att sätta i den lilla toalettdelen om/när vi har gjort om genomgångsrummet utanför. Är det ingen annan som har nått principiellt för eller emot denna lösning eller har eller har sett nått liknande och kan rapportera hur det funkar?
6 svar · 3,6k läst
M
Mia: Tack för svaren. Jag anlitar en rörmokare. Har äntligen lyckats få tag på en så här i semestertider. Mia
2 svar · 2,2k läst
G
Gummigum: Halloj, Jag vet att Sanova har sålt badkar med denna typen av tassar. Nu köpte vi inte deras badkar utan konkurrenstens här i Gbg och där sätter man alltså fast plasttassar över gjutjärnsfötterna och de fanns i silver guld och vitt. Prova med Sanova - eller nån annan badkarsleverantör.
1 svar · 5,7k läst
B
Busan: Jag har ett pyttelitet "badrum" på mindre än två kvadrat, där det för närvarande trängs en duschkabin, en frystoa och ett tvättställ. Tvättstället är 55X44 cm och jag har insett att ett mindre skulle göra badrummet betydligt trevligare. Jag har kollat runt lite och inser att montering av tvättstället skulle bli mer än dubbelt så dyrt som själva stället. Så nu är min fråga -
0 svar · 4,3k läst
Z
zankan: Ny stam MA-rör 5 m och nytt vatten inkl nytt porslin och KV VV gissar 35000 spänn.... Nytt kakel och klinker från 300 spänn kvadraten...Ny stomme runt 700 spänn kvadraten ungefär...Landar på runt 70000 för snik utförande och sen uppåt...då e de klart...Sen kan det dra iväg om det är mycket Vatten, avlopp samt annat najs jox man brukar hitta...Typ microbfester och sånt...
2 svar · 3,2k läst
A
abel48: det blev snyggt, fattar mig inte på kakel skäraren.... startar en ny tråd om den, ifall någon vet hur den funkar. MVH Anders
7 svar · 3,5k läst
S
Strisak: Fy vad vissa här kan konsten att skrämmas. Även jag inreder badrum nu. Valde ett annat fabrikat denna gång, Casco. Primern blev annorlunda men kanske det berodde på underlaget. Van vid en knappt synlig hinna. Primern skulle spädas 1-5 då det var sugande betongunderlag. En ordentlig strykning gav när det torkat inget direkt synligt resultat. Men det utfördes enligt instruktionerna så jag
10 svar · 7,5k läst
Sillastryparen
Sillastryparen: Får jag förslå svart kakel som inte går ända upp, med limegröna fogar, grönt porslin och sedan en grön psykedelisk matta? Vill du sedan ha det riktigt häftigt kan du ta grått golv... ;D ;D ;D ::) http://www.geocities.com/aalahued/Badrummet.html
8 svar · 10,6k läst
P
Ploppan: Kan vara värt att kolla hos lokale snickaren vad h*n vill ha för ett par luckor.
3 svar · 2,3k läst
A
abel48: Tack alla för hjälpen! Det blev 5mm snöre och 6mm kam. MVH Anders
11 svar · 5,8k läst
A
abel48: Tack för hjälpen! MVH Anders
3 svar · 10,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.