Har lite drömmar om att bygga om badrummet men skulle vilja ha hjälp med ett par frågor...

Det ena är att jag planerar att bygga en duschhörna i glastegel, den skulle i sådana fall blir ungefär 1,5 x 2-2,5m, hur gör man snyggast med öppningen där man går in och ut, draperi eller dörr... gärna bilder om ni har gjort något liknande...

Det andra med glastegel är att göra ett golv i det, hittade den här sidan och blev intresserad: http://www.viivilla.se/articles.asp?mode=ShowArticle&articleid=848&Cat=&sCat=115 tyckte att det skulle vara skitkläckert att ha belysning under golvet i duschen, särksilt eftersom jag även har lite småfunderingar på att göra tröskeln in till duschen så pass hög att man ibland kunde fylla med vatten och ha ett gigantiskt badkar...
Är det någon som vet hur det fungerar med belysning under, man måste ju kunna komma åt någonstans att byta om det skulle behövas med mera...

Min andra fråga gäller att göra en egen dusch... jag tycker om att pilla lite och komma på egna saker som kanske inte finns och nu funderade jag på att göra 2 stycken fyrkantiga spiraler i koppar rör som går innåt, en ovanför varje halva i duschen och sedan borra hål i dessa, fälla in dom snyggt i taket och ha en kran för om man vill ha t.ex. höger, vänster eller båda på samtidigt... för att simulera känslan av ett varmt regn... några förslag eller kommentarer på den idén tar jag gärna emot... självklart kommer jag att ha vanliga duschmunstcken med...

Blir ett långt inlägg men kastar in en snabbfråga med, finns det någon sorts spot belysning som är fuktsäker, för att sätta i taket inne i duschen...

Tacksam för svar, kommentarer och bilder!

svar på duschhörna av glasbetong:
du behöver varken ha glasdörr eller draperi vid ingången. det skvätter inte ut så mkt vatten som man tror. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.