Vi ska snart börja med kakling och klinker läggning i badrummet. På golvet ska vi ha ett diagonalt rutigt golv med en ram runt. E lite trixit. Skulle därför behöva tips och råd
E det någon här som har lagt detta? Någon som har tips hur vi ska få bästa resultat?
Ingen som har några bra tips eller bilder :-?
Jag gjorde så i hallen. För att vara säker på att det blev som jag tänk ritade jag ett fullständigt rutmönster på golvet. Tidsödande men bra att ha första gången.
Vet inte om jag kan komma med några speciella tips, en sak i taget så ordnar det sig.
Vet inte om jag kan komma med några speciella tips, en sak i taget så ordnar det sig.
Är du föresten säker på att du ska ha så i just badrummet? Ofta har man ju en massa saker som står utmed väggarna i badrummet (toa, handfat, badkar, skåp etc) och då stör man ju den vackra bilden av en snygg fris. Om den "linjen" blir bruten på flera ställen tycker jag att idén med fris går förlorad.
Varför inte lägga diagonalt på hela ytan i stället?
Vi bor i en gammal Skånelänga och tycker att det skulle passa där, för att få till en liten gammeldags design. Vi har inte så mycket badrumsmöbler, det e ett ganska litet badrum, ca 5 kvm. Enligt mina ritningar så kommer den att synas ganska mycket. Så jag hoppas att det blir braMathiasS skrev:Är du föresten säker på att du ska ha så i just badrummet? Ofta har man ju en massa saker som står utmed väggarna i badrummet (toa, handfat, badkar, skåp etc) och då stör man ju den vackra bilden av en snygg fris. Om den "linjen" blir bruten på flera ställen tycker jag att idén med fris går förlorad.
Klicka här för att svara