K
kroken: Säljer både Ido o Aspen. Mycket reklamationer och felleveranser hos Ido Aldrig några problem med Aspen. Aspens nya serie Tidan kan vara något för er att kika på.
3 svar · 4,2k läst
M
Mjölnaren: Här finns lite mer att läsa :) http://www.gyproc.se/gyproc/products.nsf/docsById/8BD7EE7D599B90B2C2256D7A0046B782?OpenDocument&m=mmmbmi
6 svar · 5,7k läst
H
heon: och en till...
2 svar · 5,3k läst
·
T
Tedde: Jag betalar ca 1000kr till skåne!
3 svar · 2,9k läst
S
Skogsbananen: Kolla sid 141 och framåt i den här så kan du allt man behöver kunna! http://www.elsakerhetsverket.se/download/18.fc40aefe938efb7180003088/1999_5_3.pdf Handlar om el i badrum såklart :D
29 svar · 9,2k läst
·
T
Thomas_I: Vi kör med 17mm råspont och gips på väggarna i badrummet. Kommer att göra detsamma på väggarna i det angränsande sovrummet som byggs om i samma veva. Jag har svårt att förstå att man har byggt och fortfarande bygger hus som bara har gipsväggar, går ju inte att sätta upp nåt på väggarna. Med råspont bakom gipsen kan jag skruva upp vad jag vill var jag vill. Speciellt praktiskt
7 svar · 4,1k läst
B
Butcher: Ställde en fråga på Bygg forumet tillsammans med några andra frågor. Men hur som helst så tror jag den passar bättre här: Jag har hört lite att det inte är bra att lägga klinkers på en flytande betonggolvskonstruktion på cellplast och ha vattenburen golvvärme. Men det ska väl inte vara några problem?. För plattan i sig bör ju vara stum. Mellan vägg och golv blir det mjukfog.
0 svar · 3,2k läst
C
_Chris: Får försöka skissa på en lösning som har kabel ovanpå kaklet helt enkelt, det är enklast.
2 svar · 1,5k läst
MathiasS
MathiasS: Mora kan förövrigt tilldelas en extra guldstjärna för att deras blandare med uttag uppåt (för fast duschanordning) har uttaget centrerat. Det kan tyckas vara en självklarhet, men på FMMs blandare är det inte så, vilket är helkass.
10 svar · 4,8k läst
·
G
Gunilla_Johansson: Vi bygger vårt Ekeforshus i Trosa.
6 svar · 2,5k läst
S
Stefan_h: En konventionell uppbyggnad är ju reglar cc 30 eller 60 gips på de, om du har cc 30 enkelgips, cc 60 dubbelgips. utanpå de våtrumsmembran. Sen hade jag ringt försäkringsbolaget... Även om skadan är gammal o ser ut att ha torkar upp kan de ha blivit följdskador som kanske inte visar sig föränn om några år.. Då kan det var bra att Försäkringsbolaget redan har det dokumenterat..
1 svar · 3,2k läst
Fasting65
Fasting65: Största problemet med Bisazza är att de levereras i lådor om 2 kvm. Inget för småbeställningar m.a.o.
8 svar · 1,5k läst
C
_Chris: Finns det en bra förteckning över byggfirmor som vänder sig till privatpersoner? Bor själv i Göteborg och behöver kontakt med en byggfirma för att byta golvbrunnen i min lägenhet. Jag har tittat i Gula Sidorna men där vet man ju inte om de vänder sig till privatpersoner alla gånger...
0 svar · 2,3k läst
C
_Chris: [citat] Givetvis, men med tanke på hur billigt det är med gips på den förhållandevis lilla väggytan så är det mycket smidigare att smälla upp ett extra lager gips ;)
7 svar · 6,3k läst
S
Stefan_h: Ja man brukar väl säga att alla dåliga nyheter äro 3... Då ska detta va den sista... 1: min far gick bort i höstas 2: vattenskada i badrum 3: mögel på toan... :'(
2 svar · 2,2k läst
S
Stefan_h: Vi ska köpa en hörna som är 140x140... Rinkabyrör har från olika tillverkare tror att den minsta hörnan inte är mer än 120...
2 svar · 3,1k läst
M
mikkat: http://www.inredningsglas.com Panther finns mellan 40-200 cm bredd i och för sig 6500kr för dubbeldörr /M
5 svar · 17,2k läst
L
Libhe: Kanon låter toppen! :)
2 svar · 1,6k läst
L
2 svar · 1,6k läst
A
AndersS: Jag drar mina rör uppe vid taket och har där avslutat med ett halvblock.
3 svar · 2,2k läst
S
Sara_B: Samma fråga ligger på "Byggnadsvård", men det blev inte så många svar, så jag testar här istället. Hoppas adm inte misstycker. ;) Vi ska bygga ett nytt badrum till ett gammalt (200 år) hus. Jag har varit helt inne på att köpa ett av Nacka Byggnadsvårds reemaljerade gamla badkar till vårt badrum. Men nu var jag där och tittade i helgen, och blev lite tveksam. Vill därför gärna
0 svar · 1,5k läst
J
jenfor: Vi fick 200 kr/kvm för både kakel och klinker. Tror det är rätt vanlig siffra...
2 svar · 1,5k läst
B
brabyggare: Min "golvkille" stängde av kring ena golvbrunnen (duschen), flytspacklade resten av golvet (gjöt ;)), bl.a. kring badkarsbrunnen. När det var klart spacklade han fallet till duschbrunnen. Det går tydligen att göra vilket som. Han menade på att det var svårare att jobba med flytspacklet när det var kort utrymme mellan brunn och vägg för att få till fallet, och därför valde att spackla
2 svar · 3,4k läst
G
Googol: Jag var hos en rörfirma igår och fick följande lösning: De tog en skarvklämkoppling för 15 mm rör och slängde klämkonorna och stoppade i en 10 mm förminsking i ena änden och en 11 mm förminsking i andra änden. 11 mm förminskingen var någon specialare som inte var billig och tyvärr så hade de ingen stödhylsa för 11 mm rör.
1 svar · 10,7k läst
K
kakelmaster: Alla sätt är bra utom de dåliga ;) [citat]
27 svar · 23,0k läst
H
hugoo: Hej, alla beskrivningar påpekar att det är jätteviktigt att det är 90 grader mellan vägg och golv, men ingen talar om hur man får det. Det måste ju vara jättevanligt att man har fall i sitt duschutrymme. Hur fixar man det? Är det enda alternativet att mura? Mvh, Magnus
3 svar · 3,5k läst
J
Jess_M_T: Tack för det! Nu har jag lite att kolla :)
4 svar · 3,3k läst
S
Stefan_h: Kontakter är A och O.. Tjänster o Gentjänster...Inte bara när man bygger/renoverar hus.. Det gäller allt här i livet...
9 svar · 1,7k läst
L
Leaff: [citat] Ok, har ju bara haft huset och renoverat i under ett tag. Har ju inte full värme på eftersom vi inte bor där ännu. Får väl avvakta tills jag flyttat in och avgöra om där är kallt då. Tack för alla svar.
9 svar · 4,8k läst
H
hamjon: [citat] nej ska inte behålla röret har dock tagit reda på att huset är ifrån 1939
8 svar · 3,6k läst
Fasting65
Fasting65: Vi byggde in ett frontlöst badkar: I mars 2005 bar vi in karet: http://www.fasting65.se/byggdagbok/dagboken/dagboken_2005_mars.html#050329 ...sen tog det ett tag att kakla in det pga lite andra projekt: September: http://www.fasting65.se/byggdagbok/dagboken/dagboken_2005_september.html Oktober: http://www.fasting65.se/byggdagbok/dagboken/dagboken_2005_oktober.html November:
2 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.