38 494 läst ·
22 svar
38k läst
22 svar
Vägghängd toalett
Sida 1 av 2
Vi har kikat runt efter vägghängda toaletter till våra nya badrum med de verkar så himla dyra. Är det någon som har tips på var man kan köpa sådana till bra pris. Det verkar också finnas flera varianter där några har vattencisternen inbyggd i väggen och andra utanpå. Är det någon skillnad på pris, kvalitet etc ?
Ja det är ett bra pris på Bauhaus sålda man dock toa för INBYGNAD (altså Cistern inbyggd i vägg) komplett med fixtur,cistern spolknapp, ja rubbet för under 5 pix. 
Till ovan angivna pris tillkommer ju fixtur 580 kr på Rinkaby. Sedan är det ju tycke och smak hur man vill ha det med inbyggnad eller inte
Till ovan angivna pris tillkommer ju fixtur 580 kr på Rinkaby. Sedan är det ju tycke och smak hur man vill ha det med inbyggnad eller inte
Japp det är givet vis ett uddamärke. Sedan vet jag inte om jag vill ha cisternen inne i en väggkonstruktion, Tappar liksom kontrollen då.
Någon som vet om man skall/bör fuktspärra invändigt där fixturen skall vara samt ha en "öppning" där ev. vatten kan komm ut?
Någon som vet om man skall/bör fuktspärra invändigt där fixturen skall vara samt ha en "öppning" där ev. vatten kan komm ut?
Tack för alla tips! Sigro verkar ju vara en bra sajt med billiga grejer, hade inte hört talas om den innan. 
Tillåt mig hävda att Gustavsbergs inbyggda WC (Triomont/fixtur/cistern med porslin) är överlägsen övriga vad gäller kvalitet och framförallt stabilitet. Kostar dock några tusen mer...
Tjao!
Jag skall montera en vägghängd IFÖ Cera 3893 i min toa snart, det jag funderar på är ifall man kan hoppa över monteringsramen och regla på ordentligt istället.
Fick det tipset i affären (Hornbach), någon som har lite erfarenheter?
Såg att Jesca_j tipsade om det med, någon mer info om detta?
Jag skall montera en vägghängd IFÖ Cera 3893 i min toa snart, det jag funderar på är ifall man kan hoppa över monteringsramen och regla på ordentligt istället.
Fick det tipset i affären (Hornbach), någon som har lite erfarenheter?
Såg att Jesca_j tipsade om det med, någon mer info om detta?
Verkar ju skumt att man skippar fixturen...gäller försäkringarna då?
Från Hornbach fick jag med ett skruvpaket från "Jafo"
http://www.jafovvs.se/arkiv/prblad/JAFOVVS.pdf på sidan 3.
Skruven är 12mm och den gängan som går in i trä är ca 5.5 cm lång, undrar ifall man vågar använda det, eller skall inhandla monteringsram ändå för säkerhetsskull.
http://www.jafovvs.se/arkiv/prblad/JAFOVVS.pdf på sidan 3.
Skruven är 12mm och den gängan som går in i trä är ca 5.5 cm lång, undrar ifall man vågar använda det, eller skall inhandla monteringsram ändå för säkerhetsskull.