spocks_beard
spocks_beard: Svårt att veta. Biltema generellt har mkt. skräp-produkter men också mkt. som är tillräckligt bra för pengarna. Biltema's system för våtrum är godkänt har jag sett på BKR's sida. www.bkr.se Jag skulle inte använda det i alla fall. Har dåliga erfarenheter av deras bildelar.
1 svar · 4,1k läst
C
_Chris: Tänkte komplettera gipsskruven med att limma på vissa ställen, vad rekommenderas för typ av lim?
5 svar · 2,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Kvik har ju en del moderna badrumsskåp o tillbehör till billiga priser.
2 svar · 2,6k läst
S
Stefan_h: [citat] Rivning ca 3000 kr Stambyte govbrunn mm ca 5000 kr inkl material Golvvärme ca 3500 kr inkl arbete.. gjutning golv ca 2000 kr Sänkning tak o spottar ca 5000 kr inkl material Kakel /klinkers inkl våtrumsmembran fix o fog ca 1000 kr kvm inkl arbete ca 18000 kr o då gäller kakel Klinkers för ca 200 kr Kvm.. Nytt porslin 10 000 kr Instalation av nytt porslin och nya vattenrör ca 3500
4 svar · 9,6k läst
L
Larsson-Persson: Hej..är ny här. En fråga: Renoverar badrum just nu. Planerar dörröppning...hur bred dörr behövs (minsta möjliga, tack) för att få in ett badkar av storlek typ A304? Vet att det egentligen skall vara standardbredd vid nybyggnationer(EU-standard eller hur?)...men här behövs det utrymme som kan fås...tacksam för hjälp/Petra
0 svar · 2,8k läst
G
gojan: [citat] Blandar man bara fixet efter rekommendationerna på förpackningen (åt det lite fastare hållet) så är det inga problem med att fixet eller plattorna ramlar ner. /Gojan
14 svar · 5,4k läst
·
M
Mejann: Vi använde en kakeltång (fungerar på samma sätt som en hovtång) när vi lade mosaik i poolen.
5 svar · 7,8k läst
M
Mejann: Hej! Vi håller på att totalrenovera badrummet och bland annat bygger vi en ny dusch. I duschen vill jag har en eller flera inbyggda hyllor för att kunna ställa schampo/tvål-flaskor. Någon som har gjort detta och har några tips? Hur högt bör man ha hyllan/hyllorna? Räcker det med en hylla eller ska man ha två?
0 svar · 3,8k läst
Miicke
Miicke: [citat] Mitt golv ligger direkt på plattan.. :( SÅ ska nått flyttas så får man bila e jag rädd för.
4 svar · 9,9k läst
T
triumph: Det här är det snyggast jag har sett !! www.dansani.se Tyvärr tyckte sambon inte samma sak.  :'(
6 svar · 5,5k läst
·
B
Bias: Typ denna? Är installationen strulig? Blir det mycket ånga som man måste "ta hand om"?http://www.tropicalviking.com/img/cat1/PZF1108III2.jpg
0 svar · 3,8k läst
D
danieldanieldaniel: eller så kan du lägga en bit gips mellan burk och plast
2 svar · 2,8k läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Tack för din hjälp. Tyvär så finns inte våran med där och det där är ju bara priser på färdiga paket. På flera andra tillverkare så kan man ju beställa på nätet och då kan man bygga sitt badrum för att se kostnaden. Man har med nätet blivit så lat att man inte vill ringa eller åka till affärer bara för att se att man ändå inte har råd. Serien vi tittar på är Space om
2 svar · 5,1k läst
S
skintebo: Tack förresten alla som svarat! Er hjälp är guld värd :-). Vi väntar i dagsläget på att en representant från vårt försäkringsbolag (det gamla bolaget som alltså får stå för kostnaden om något ska göras då en eventuell skada skedde innan vi bytte bolag) ska komma och göra egna mätningar. Förhoppningsvis är han lite vettig så han tänker till lite innan han beordrar rivning
8 svar · 7,2k läst
·
S
Sara_B: Tja, det är egentligen mer hypotetiskt - man ser ju sådana till salu ibland... Det vanligaste är väl 1) missfärgningar där vattnet droppat mot emaljen, 2) missfärgningar där korna har dreglad på emaljen och 3) att ytan kan vara lite matt.
2 svar · 3,9k läst
J
Jonne74: Funderar att sätta klinker och kakel i vårt nya badrum. Behöver det vara våtrumsgips bakom kaklet eller räcker det med 30cc på reglarna och enkelgips samt sedan fuktspärr? Måste man ha golvgips på golvet eller räcker det med flytspackel och fuktspärr (bjälklag med 30cc och 22min golvspån)?
0 svar · 3,0k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Jo visst, de går ju både att gipsa några lager, flytspackla alt. gjuta en betongkaka. Som jag skrev, allt går. Det är ju bra bra att tänka till/planera först så att det verkligen blir stabilt/framtidssäkert ::)
5 svar · 3,1k läst
S
Skogsbananen: Det beror lite på hur djupa fogarna är i kaklet. Om fogarna är smala/obefintliga eller i exakt höjd med kaklet så kan man i princip få bort ALLT vatten med en skrapa. Då tar det nog bara nån minut för det att torka. Så är det inte hos mej. Jag har ganska djupa och breda fogar och det tar kanske 30 min för det att torka.
3 svar · 7,6k läst
K
kakelmaster: Det blir väll bra som du tänker, alla sätt är bra utom de sämre ;D Det går bra att sätta 1 cm kant om du skrapar kanten med en kniv så den blir rak och fin att kakla på. [citat]
1 svar · 7,9k läst
F
fiddeli: Jag har fått lära mig att det är en kulturell grej. I en del länder är en dörr som öppnas utåt, så att man inte diskret kan smyga in på toaletten, helt fel. I vissa muslimska länder är det viktigt att placera toaletten i rätt riktning och i Sverige vill man normalt ha en dörr som öppnas ut från badrummet. Hemma hos oss har vi en av varje. Den dörr som öppnas inåt står
9 svar · 19,4k läst
·
L
larssonjoa: Roblof: Här kommer bild på inbyggnad badkar med LuxElement.
7 svar · 15,0k läst
·
K
kakelmaster: Sätt kakel ända ner istället och sätt golvet mot för då blir det en gämnare fog runt om. Ett 120 pass och ett 60 pass går utmärkt. Räkna ut hur stor bitarna blir mot golv och tak. Bitarna bör inte vara mindre än 5 cm mot golv, tak och väggvinkel. Låt säga att du börjar 90 cm från golv. Gör ett streck runt om med vattenpasset så att det blir rakt runt om. Börja sätt på
9 svar · 5,1k läst
·
ByggaNytt
ByggaNytt: Borde inte vara något problem med avstånden eller antalet, själv har jag bara en handukstork i drift men har förberett rördragning för 2 till. Jag har rörisolerat prisolen fram/tillbaka till handukstorkarna så energiförlusterna torde vara försumbara och de som ändock blir värmer ju ändå upp huset ;) Fick ett paketpris av röris på hela installationen men dryga tusenlappen för
13 svar · 2,1k läst
H
hugoo: Ja, det var en utav dem. Men i den muras ju glasen upp. Jag har ju köpt en sån där käck gör-det-själv-sats. Ska testa att limma ihop något killiknande idag. // Magnus
6 svar · 8,4k läst
A
arny: Det är sant, men pga att avloppet bara är halvt i väggen så spar jag utrymme med en inbyggnadscistern, och toaletten är ganska liten, så vi värdesätter detta. Min idé nu är att jag sätter skivor på väggen bakom toaletten och monterar fixturen mot dessa. På så sätt kan man fuktspärra väggen bakom cisternen. Sedan får man bygga en mer eller mindre lös låda på insidan. Enda
4 svar · 2,0k läst
Severus
Severus: Gunne skrev: "Tycker inte rullhållare är speciellt snygga... " Då är vi två......
7 svar · 20,6k läst
·
MathiasS
MathiasS: Nej det stämmer inte alls. Du måste utföra arbete enligt vid var tid gällande branschregler, dvs ett fackmannamässigt utfärande. Konstigare än så är det inte.
1 svar · 6,8k läst
S
Snozzi: Uppdaterar tråden själv då jag hittat något som fungerar åtminstonne hjälpligt. Köpte en stålborste för vinkelslip på Jula som klarar av arbetet ganska bra. Dock finns är det två nackdelar. Det dammar något kopiöst samt att stålborstarna bara är tillverkade för en hastighet av 8500rpm. Vanliga mindre vinkelslipar har en hastighet av ca. 11.000 rpm. [bild] // Snozzi
1 svar · 4,8k läst
lier
lier: Ja skulle kakla om jag vore du. Men det är hur som helst svärmor som bestämmer. Hur det än är e det hon som bor där. :) Din svärmor tycker kanske att det är enklare att bara måla. Och snabbt går det dessutom,men du får försöka övertala henne. Lycka till ;)
2 svar · 2,7k läst
·
K
kroken: Säljer både Ido o Aspen. Mycket reklamationer och felleveranser hos Ido Aldrig några problem med Aspen. Aspens nya serie Tidan kan vara något för er att kika på.
3 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.