2 384 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Kompletteringsspackling...
Hej,
min golvkonstruktion ser ut som följer, nerifrån och upp:
Regel CC60
Golvspån 22 mm
Golvgips 13 mm
Primer
T2 Quicknet golvvärmekabel i "matta"
Maxit Fiberförstärkt avjämning 15 mm
Nu har jag upptäckt att fallet över golvet inte blivit riktigt så stort som jag vill ha det, så innan jag våtspärrar och lägger plattor så funderar jag på att flytspackla en gång till, efter att ha primat förstås. Min fråga till er som kan sånt här är då:
Eftersom jag vill spackla så tunt som möjligt vill jag använda ett mer tunnflytande golvspackel än det jag använt för att spackla in värmekabeln. Måste jag även här använda ett fiberförstärkt spackel eller kan jag ta något riktigt lättflytande? Förslag på produkt?
Tacksam för svar
min golvkonstruktion ser ut som följer, nerifrån och upp:
Regel CC60
Golvspån 22 mm
Golvgips 13 mm
Primer
T2 Quicknet golvvärmekabel i "matta"
Maxit Fiberförstärkt avjämning 15 mm
Nu har jag upptäckt att fallet över golvet inte blivit riktigt så stort som jag vill ha det, så innan jag våtspärrar och lägger plattor så funderar jag på att flytspackla en gång till, efter att ha primat förstås. Min fråga till er som kan sånt här är då:
Eftersom jag vill spackla så tunt som möjligt vill jag använda ett mer tunnflytande golvspackel än det jag använt för att spackla in värmekabeln. Måste jag även här använda ett fiberförstärkt spackel eller kan jag ta något riktigt lättflytande? Förslag på produkt?
Tacksam för svar
Det skulle du skrapat till innan spacklet brunnit! Nu är det lite sent påtänkt.Zany skrev:
Möjligt att det går att slipa med en diamantskiva, men flytspacklet blir riktigt stenhård när det brunnit så vanligt sandpapper är nog bara att glömma.
Det går bra att flyta, fiberarmerat flyter ofta ut bättre (lägre ytspänning pga fiberna) men det lättaste torde vara att stocka ut med golvspackel, då har du en helt annan kontroll över hur det blir, dvs lägg ut glidpår av tex läkt, remsor av masonite etc (som sedan tas bort & spacklas igen alternativt spackla upp vallar som du kan dra av mot.
Hur har du satt fast gipsskivan ?
Hur har du satt fast gipsskivan ?
Klicka här för att svara