:'( Nyrenoverat badrum är kul. Men nu efter 1 år rann det vatten genom taket i rummet under = inte kul. Jag har nu brutit upp taket och kan konstatera att det finns fuktringar runt golvbrunnen. Isoleringen helt blöt. Dock så är skadan ganska begränsad. Suck!! Vad göra? Är det bara till att bila upp badrumsgolvet och nedersta raden kakel och göra om s k i t e n?
Vill bara tillägga att arbetet inte genomförts av mig utan av en klåpare till plattsättare. Vill härmed varna alla som ska kakla badrum. Lägg ner några kronor extra på välrenomerad firma så ökar iaf chansen till ett bra jobb.

Inget roligt när sådant händer, och av den anledningen sätter inte jag kakel, det finns ganska fina plastmattor idag ocg då blir det tätt. Enda gången jag skulle sätta kakel/klinker det är i källare. Jag tror att vi inom en 10 års period kommer att ha massor av vattenskador i badrum och dylikt, på grund av dagens kakel/klinker hysteri.
Visst är det snyggt med kakel och klinker, men det är också det enda i mina ögon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.