Hejsan

Tänkte bötja kakala badrummet har lite frågor ang mätning. skall lögga 20x20 plattor diagonalt på golvet i ett rektagulert badrum hur mäter man enklast för att få plattorna att ligga bra. Vidare skall jag jag kakala väggarna med rakt 20x20 från golv till en bård. vidare efter bården blir det diagonala platoor med en rak kant uppe mot taket. förslag till mätning även här är önskvärt.

hansson

Tjena Hansson.

Vet inte riktigt hur man ska förklara hur man mäter, men vi började med att lägga bården runt om. Sedan får man "torrlägga plattor åt bägge hållen från mitten så att det blir rätt längs alla sidor.
Kolla in sambons blogg
http://kurreburre.multiply,com
Här finns lite bilder från när vi la vårt golv

jag la ett sträck i 45 grader & sen vart det en hel del mäta & "torrläggning" då man inte vil ha plattpr sobara är som små pluppar, platorna ska ju varaså nära halva plattor som möljigt, vid varje avslut & helst nån form av seumetri på alla synliga ytor.

Sen hade ju jag stor kontrast mellan fog & platta, så jag var tvungen att lägga platorna super rakt. & det var lättast att lägga dom i raka spår, som om det inte var på diagonalen (jag börja 4-5 rader från ett hörn & la en spikrak rad, meg hjälp ett vattpass som rätskiva.
sen la jag in imot hörenet. Efter detta la jag utåt, en rad itaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.