R
rasmus0375: Ok, tack. Då ska jag leta igenom datorn. Annars får det bli en kvällspromenad...
13 svar · 3,7k läst
S
Stefan_h: Jag hade precis som du en del ersättning för material "före" ytskiktet... O då ingick tex flytspackel... Sen att jag passade på o bygga ut när jag ändå va i farten de e en annan femma.. ::)
1 svar · 5,7k läst
smiler
smiler: Man skulle kunna säja att kaklet å klinkret bra e ett skydd för tätskicktet... ett väldigt hållbart och estetiskt sådant  :) De va ju inte direkt ett litet misstag heller :(
10 svar · 15,0k läst
·
L
lordi: Jepps.. Vill man snurra upp golvvärme i väggen, lär man behöva en luftare på högsta punkten, annars ser jag ingen anledning till att det inte skulle funka
11 svar · 4,8k läst
·
L
lordi: Ok. Då är det lungan!(eller njuren). Lycka till i letandet.. Skulle gissa på att Italien ändå är rätt ställe att leta på :)
3 svar · 2,3k läst
·
F
fandalur: Okej, ska kolla direkt. Tack jättemycket!
5 svar · 4,3k läst
M
mikkat: Personligen tycker jag det inte är värt behaget pga av hur fula dom är. /M
1 svar · 2,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Ett tilläggstips är att, om du hittar ett kar du gillar, så titta på tyska eller holländska internetsidor. Många kar kan man köpa för lite drygt halva priset inklusive frakt därifrån.
5 svar · 7,4k läst
N
Nisse-Hult: Japp... typ så hade jag tänkt. fast jag filurade på att även ha något lampaktigt uppåt oxå...
2 svar · 2,2k läst
N
neiloc: hi, its not my first DIY, but my first attempt at a bathroom renovation, according to 'swedish' standards. In ireland its much easier, but here renovation a bathroom turned out to be a 'huge' diy project. (i moved golv brunns, added shower, found out the bubblebadkar would not fit in the door and had to rebuild a wall, etc.). Also the bathroom has shrunk, due to gips+plywood on walls, and
4 svar · 6,8k läst
L
lillajuni: tack så mycket för tipsen, riktiga läckerbitar till handfat ju! :)
4 svar · 9,2k läst
·
Badkarl
Badkarl: [citat] Tack! /Badkarl
9 svar · 4,7k läst
smiler
smiler: Lättare å skippa gipset å flytspackla ist.
2 svar · 5,1k läst
A
ankan35: Med fläkt så slipper man det fuktdrypande badrummet med imma på alla speglar efter en dusch. Tycker inte att de hörs särskilt mycket.
3 svar · 4,6k läst
A
ankan35: Tror det är värdesänkande när man har duschen i ett separat rum. Brukar man kunna hitta i gamla lägenheter när toan är för liten, bara nödlösningar. Föredrar badrum med allt.
2 svar · 3,9k läst
S
somelvis: Jag har övergett Purus golvbrunnar pga den idiotiska fjädrande gula ringen som har sönder gummimanschetten. Har hyresfastigheter men betongbjälklag och gillade den lågbyggande Freja ROT med 50 mm utlopp men tyvärr så har jag efter ett flertal söndertrasade manschetter övergett Purus och kör enbart Jafo. Avsevärt enklare men en ring som skruvas ner.
13 svar · 2,3k läst
C
CarMan: [citat] mewn det viktiga är ju att systemet jobbar helt korekt = kan reglera hela huset utan termostater, dessa ska ju bara slå i nån enstaka dag då huset av nn andledning får övertemp (tilexempel när du har bakat hela dan & på kvälen har många personer på besök)
16 svar · 8,1k läst
T
Tompa01: Du bör ha något bakom att skruva i. Minerit är snäppet bättre än gips att skruva i, men inte mycket. Tompa
2 svar · 3,2k läst
M
montana: Samma här ! Lärde mig av Bygganytt ;)
2 svar · 2,1k läst
S
Skogsbananen: Om man har konsoller under istället så blir det ju lika stort tryck på dem (eller större eftersom de har mindre anliggningsyta). Enda skillnaden är att man flyttar ner momentcentrum. Så det håller nog...
4 svar · 4,4k läst
E
ElinF: Tack så mycket för tipsen! Hansochhennes, jag tittade på Hafas hemsida och såg bara de små handfaten och de skulle man förvisso kunna sätta på ett fristående underskåp av något slag. Men vi hade nog tänkt oss någon mer komplett lösning. Niclasella, jag har kikat på länkarna. Den första är inte riktigt vår stil. Det andra handfatet är exakt det som vi tittat på och drömmer om
3 svar · 4,2k läst
Badkarl
Badkarl: Hur noga är det att plasten i taket är absolut tät? När man sätter upp innertaket, oavsett om det är skivor eller panel, lär man perforera plasten. Vet inte om det gör någon skillnad, men i mitt fall ligger badrummet högst upp i huset under ett snedtak. Badkarl
2 svar · 2,4k läst
snickarboden
snickarboden: Troligen men det hade känts enklare att kunna sätta dem innan jag börjar slabba med fixen. Enklare att få dem på perfekt plats med om limmet hugger som t ex ett sättlim. /Kent
2 svar · 3,7k läst
S
SkaneErik: Ikea har någon mojäng i rosfritt som man kunde dra ut och den var väl någon halvmeter bred med flera linor. Tror jag. ;)
6 svar · 8,2k läst
S
SkaneErik: Kan man inte montera slangen med dragavbrottsdonet på den fukstyrda fläkten då? det borde inte störa funktionen vid dusch, och när torkskåpet blåser ut fuktig luft precis framför fläkten så borde den väl starta pga fuktigheten? [bild]
7 svar · 7,7k läst
korsriddaren
korsriddaren: Oops, såg att jag skrev fel, kunde verka litet motsägelsefullt......skulle stå alla väggar och golv naturligtvis....inte tak. Kan tänka att dina grannar verkligen tackar dig för att du fuktspärrar överallt. Du kommer också tacka dig själv för skulle någonting hända pga fel eller annat, är det du som bostadsrättsinnehavare som är ansvarig även för skadorna i din grannes
3 svar · 2,7k läst
K
kongolars: Ok. Tack för svaret
2 svar · 4,1k läst
H
helenae: Jag vet inte om man får lov att göra så utan vidare, det går säkert, men jag vet att min sambo inte har lust att göra det... och att jag skulle göra det själv är inte ett alternativ...  :-/ Min tanke är att det ska vara så enkelt som möjligt och att byta ut den lampa vi har i taket mot en bättre är nog allra enklast... Någon som har några tips? //Helena
2 svar · 2,7k läst
smiler
smiler: Är de inte fiber i spacklet då?? Isf behövs väll ingen annan armering....
0 svar · 1,8k läst
smiler
smiler: De går ju bra... men annars kan du ju måla me badrumsfärg också...
1 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.