7 411 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
Duscha utan golvbrunn!?
Ska i Augusti flytta in i en lokal med övernattings möjlighet i Stockholm. Det finns bara ett problem. Ingen dusch!!-
Jag vet att det inte finns golvbrunn, men det finns toalett och draget varmvatten till ett tvättställ i lokalen, så jag vet att därifrån kan jag dra en dusch slang. Kan man på något smart sätt bygga in en dusch och låta ev. vattnet gå in till toalettbrunnen?. eller dyl. Vore hemskt tacksam för svar. :-/

Mvh Danne. W
Jag vet att det inte finns golvbrunn, men det finns toalett och draget varmvatten till ett tvättställ i lokalen, så jag vet att därifrån kan jag dra en dusch slang. Kan man på något smart sätt bygga in en dusch och låta ev. vattnet gå in till toalettbrunnen?. eller dyl. Vore hemskt tacksam för svar. :-/
Mvh Danne. W
Jo det e en klassisk dusch.. som en kompis hade med men vill inte stå och wobla .. o sen stå krokig.. och kanske vill man stå två i duschen ibland. hehe.
Funderar på att bygga en liten upphöjning, sen borra en hål i botten av handfats röret. som går in i upphöjningen (upph. = typ likn ett golv till en dusch kabin.). vad tror ni om detta. åsikter tack!
:-/
Funderar på att bygga en liten upphöjning, sen borra en hål i botten av handfats röret. som går in i upphöjningen (upph. = typ likn ett golv till en dusch kabin.). vad tror ni om detta. åsikter tack!
om du inte hinner bygga så kan du köpa en sådan upphöjning. Googla på "duschkar" så hittar du kanske det du behöver. Såna duschkar är vanliga i Europa som golv i en duschkabin och dom säljs separat i Sverige också. Hur det är att koppla till tvättställavlopp vet jag ej men hittar du tillräckligt hög kar så bör det gå
.
Lycka till!
gaia
Lycka till!
gaia
De flesta segelbåtar har en liten 12v pump för att föra vattnet över vatten linjen.
Borde även fungera för att tömma baljan på dusch kabinen som jag antar att du måste ha. Den här kanske fungerar http://www.watski.se/www/produkter_...groupID=1&subGroupID=100&ccode=D9C67D
-Åke
Borde även fungera för att tömma baljan på dusch kabinen som jag antar att du måste ha. Den här kanske fungerar http://www.watski.se/www/produkter_...groupID=1&subGroupID=100&ccode=D9C67D
-Åke
det finns ju pumpar/kvarnar som man kopplar till toastolen. hinner den pumpa undan vattnet från en spolning och dessutom mala ner innehållet så lär den ju hinna pumpa vattnet från duschen också.. låter en del men det kan man kanske stå ut med?!
De jag har sett har en liten bufferttank, så den pumpar på ett bra tag efter en spolning och pumpar alltså inte i "realtid".likblek skrev:
en vanlig durschkabin bredvid handfatet, så kan du dra vatten & avlopp ihopp med handfatet.
ja det är igentligen klenare än vad man sk ha, men hinner vattnet inte rinna undan så blir det ju kvar i durschkabinen.
det är ju betydligt enklare att gå på avloppet vid handfatet, än vid toaleten.
ja det är igentligen klenare än vad man sk ha, men hinner vattnet inte rinna undan så blir det ju kvar i durschkabinen.
det är ju betydligt enklare att gå på avloppet vid handfatet, än vid toaleten.
Med en wc kvarn funkar det. Kastade en sådan förra veckan.
Byter du wc-stolen till en med bakåtanslutning, så kan du montera en böj med sidoansl. där du kan koppla in en duschkabin. Glöm inte vattenlås bara :
Är det för mycket bök, så går det ju att koppla till tvättställsavloppet i nödfall
I båda fallen behöver du dock höja upp duschen, så du kan få fall på avloppet.
Är det för mycket bök, så går det ju att koppla till tvättställsavloppet i nödfall
I båda fallen behöver du dock höja upp duschen, så du kan få fall på avloppet.
Klicka här för att svara