M
mikkat: Finns en hel del miljöer på www.sigro.se, avd gäller duschhörn om man vill ha insperation rekommenderas www.inredningsglas.com. /M
1 svar · 1,9k läst
P
peterand: Utan att ha sett det låter det som backjobb, stå på dig
3 svar · 4,1k läst
G
greenbay: Vad är du rädd för skall se fult ut? Överkant tröskel måste nå över golvytan vid tröskeln med 15 mm tror jag. Om du skall lägga fall, samt klinkers MÅSTE du troligen höja karmen för att få alla mått rätt. Lägg en 45 regel under så kommer du garanterat att få till det. Sedan kan du öppna gipsen inne i badrummet, montera ny 45 regel ovanför den befintliga och sedan såga av den
3 svar · 4,8k läst
J
johan77: Våtrumsmatta är billigare.
6 svar · 2,8k läst
J
jon_h: Just metallnät har jag inte sett förut, men plast eller papper är ju ganska vanligt. Troligtvis är tanken att du ska göra som man alltid gör med plattor på nät, men varför inte fråga i butiken där du köpte dem? Sätter du plattorna i badrum så känns det lite väsentligt att nätet inte rostar.. Men, annars sätter du arken med plattor som vanligt, och försöker få fogen mellan
1 svar · 2,9k läst
Severus
Severus: Tackar tackar!!! Har nu införskaffat manschetter!!
2 svar · 2,4k läst
C
cameljointen: [citat] Yes, bra att veta. Vore trist om man lägger ner 50 000 nu för att om två år behöva riva allt och få plastmatta och tapet. ;D
6 svar · 4,5k läst
MathiasS
MathiasS: Köp en modul som inte behöver fästas i golvet. Tex så är IFÖs Premont konstruerad så.
2 svar · 2,6k läst
H
hantverkarn: för att förtydliga..sanspackel används inte överhuvudtaget där kakel ska sitta
2 svar · 1,9k läst
H
hantverkarn: Han har rätt, vattnet måste cirkulera annars blir det bakterier
3 svar · 3,8k läst
·
P
peterand: Med reservation att jag inte sett väggen "på plats" vågar jag nog säga att 2x13 gips på din bef panel funkar alldeles utmärkt med de mått du angett
6 svar · 3,9k läst
S
Sunetta: Valde ni att koppla in den på vvs rören eller inte? Vet du vilken skillnaden är i förbrukning mot andra handukstorkar? Vilka löpande kostnader har ni för er familj? Hur stor behövs egentligen, vad hade ni för urvalskriterior? Hör av dig!
2 svar · 1,5k läst
M
Miniu: Hej! Valet av kakel är ju jättesvårt. Golvet är jag klar med, ett grått stengolv. Men väggarna är det värre med. Vill ha vitt för att jag tycker det är snyggt, inte för att jag vill ha det neutralt. Jag vill att badrummet ska få ha lite personlighet också, något som vitt badrum sällan bjuder på. Nu har jag sett jättefina plattor som bildar en vit kalla på svart botten,
0 svar · 1,5k läst
G
gaia: tittade på Twyford - snygga - men handvasken var inte så hög som vi behövde om man ställer den på tillhörande pelare (som vi ville ha) så det blev gustavsberg pelarhandfat som var några cm högre. Min råd- kolla om höjdmåt på vask, toa passar dina krav för dom kan bli lägre än svensk standard. mer vet jag inte om kvalitet gaia
1 svar · 2,8k läst
F
fremag: Ja, jag rollar på fuktspärr direkt på putsen (som är putsad på betonghålsten, utvändigt dränerat med isodrän). Endast i duschen. Eftersom det blir mer vattenbegjutning från duschen än vad det nånsin kan bli utifrån så rekommenderas det att ha fuktspärr i duschen. För övriga väggar som det kan bli lite stänk på nån gång ibland räcker kaklet gott som skydd inifrån. Tack vare
2 svar · 3,5k läst
C
cameljointen: [citat] Jag vet inte säkert att det är asbets i mattan, men jag misstänker det då den är så otroligt stum och hård och slitstark. Men jag skall kolla med föreningen.
5 svar · 3,9k läst
K
KJ: eller kanske en snygg slät furu list.
3 svar · 3,9k läst
M
Marlon_Brando: Själv körde jag med Purus med förhöjningsring. Fast efter diskussionen i en tidigare tråd om klämringar och förvirringen kring dessa skulle det nog kännas tryggare med en Jafo. Kan dock inte säga att det blir några problem, men om det är mycket enklare och klarrare om vilka klämringar man ska använda verkar det väl som Jafo är bättre för oss hempulare.
4 svar · 2,9k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: snyggare att inte blanda tycker jag. du kan dessutom få nivåskillnad i tjocklek som inte gör saken bättre.
1 svar · 1,3k läst
P
peterand: Jag har rund dusch, fristående mitt i badrummet, murad av LECA, kakel invändingt (5x5) och putsad på utsidan, helnöjd, lite "meck" med blandaren då man måste ha en plan yta ca 20x5 cm att fästa den på, går att göra genom att kombinera urgröpning med utfyllnad, vi har vattenanslutningen utanpåliggande inne i duschen från taket
1 svar · 2,1k läst
S
Stella: Spara kvittot på blandaren så är det inga problem att byta ifall den går sönder. Du har ju garanti precis som med allt annat.
8 svar · 11,4k läst
K
KurreBurre: [citat] Nä jag tror inte heller att det funkar med plastfilm på golvet. Men jag tänker nog prova och sätta det på borden. Jag avskyr border i allmänhet och flerfärgade i synnerhet. Men om det funkar o sätta nytt kakel ovanpå det befintliga och golvvärmen fungerar så kommer vi nog göra det. Det blir ju inte så dyrt o vi har ju precis kaklat ett helt badrum så det kan vi :)
6 svar · 4,7k läst
·
paller
paller: Hej Vi ska bygga badrum i vår lilla skånelänga, och vill hålla oss till den övriga stilen. Jag undrar därför om man kan ha putsade väggar i ett badrum, tex i duschen? Från början hade vi tänkt kakla rubbet, men kanske ska vi tänka om för att behålla skånelängskänslan. Jag undrar också om vad vi ska skriva i offertförfrågan för att få med allt med fuktspärrar och gu vet
0 svar · 5,1k läst
C
CarMan: 7mitt utrymme för spottarna är inte ventilerat. jag köppte några av dom transfon som finns på clasohlson & dom sitter på vinden
4 svar · 3,2k läst
T
Tompa01: [citat] Har du eget avlopp så rekommenderas det att inte använda en vakuumventil, utan ha en avluftning som även släpper ut övertryck. Tompa
6 svar · 10,8k läst
M
maddish: det ligger gips under flytet o det ska va fiberförstärkt... Sprickorna sitter inte i "våtrumsdelen" så det kommer inte att komma särskillt mycket vatten just där. Själv tror jag inte att det är någon fara men vill kolla upp det ialla fall.
4 svar · 6,0k läst
Wigert
Wigert: [citat] allt material inkl fog och fix?
2 svar · 3,8k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: I Salongen har vi Duro Dahlia.
5 svar · 8,8k läst
S
skogstomten: Köpte en på Coop häromdagen 149kr, 5 linor 4,2 m långa när dom är utdragna max.
2 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.