2 830 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Kostnad för kakling
1000:-/m2 känns lite dyrt eftersom ingen fuktspärr behövs.
Sen är de ju de där med att säga m2pris... De blir väldigt missvisande tycker jag.
Om nån vill att jag skall kakla en 20 m lång vägg som är 2 meter hög. (40m2)
Så går de ju extremt mkt fortare än att göra ett badrum med 5 ytterhörn, venttrummor & och kaklade smygar till fönster som motsvarar samma m2.
För min del vill jag alltid se alla badrum och ytor som jag skall lägga pris på i allafall
Sen är de ju de där med att säga m2pris... De blir väldigt missvisande tycker jag.
Om nån vill att jag skall kakla en 20 m lång vägg som är 2 meter hög. (40m2)
Så går de ju extremt mkt fortare än att göra ett badrum med 5 ytterhörn, venttrummor & och kaklade smygar till fönster som motsvarar samma m2.
För min del vill jag alltid se alla badrum och ytor som jag skall lägga pris på i allafall
10x10 tar längre tid. Man behöver sätta sex plattor för att täcka samma yta som en 20x30. Det blir också fler klippningar. Fast å andra sidan, skulle man ha väldigt många håltagningar på en vägg, så är det i regel ofta enklare med 10x10, större sannolikhet att de kommer tangera en fog och man bara kan såga hålen från kanten.Snailman skrev:
Som sagt så gillar jag inte iden att prissätta med lite kött på benen, men i de här fallet så tycker jag du borde betala 400-600:-/m2 (inkl fix & fog)Wigert skrev:
Skulle tro att golvytan kan ligga på ca 8m2.
Då blir dom kaklade ytorna ca 35m2 och i pengar då 14.000-21.000:- (beroende på olika omständigheter).
Finns säkert många olika uppfattningar om hur detta skall prissättas, och de här var min personliga uppfattning.
Klicka här för att svara