2 114 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ett par idioter behöver hjälp!
Idag kom vårt efterlängtade badkar från importlagret efter 10 veckors väntan. Vi hade beställt det spegelvänt, då det ska stå intill högervägg. Nu inser vi med skräck att kortsidefronten sitter vid huvudändan, som vi har intill vägg, medan yttersidan dvs fotänden är frontlös... Vad göra???Sidan är helgjuten, så vi kan inte sätta dit en fotändesida. Hur i hundan kan man konstruera ett badkar så att man ska ligga vänd in mot vägg?? Det framgår inte heller av bilderna/skisserna att badkaret saknar fotändesfront. Hjälp med ett gott råd! Ska vi helt enkelt köpa ett skåp och sätta vid fotänden??(Kan ni tipsa om ett som är 71 cm brett::?) Eller vad tusan gör man?? Hör om vi kan skicka tillbaks det och väntar tre månader på ett nytt? Alla goda råd tas tacksamt emot!
Usch, det var ingen kul sak att ta itu med.
Jag är inte helt klar över om jag har förstått bilden rätt. En tanke som slog mig var att kakla en låg vägg längs kortsidan. Den kan du lätt bygga efter att det övriga kaklet är satt. Det kanske kan göra att badkaret känns mer inbyggt.
Jag gjorde nåt liknande runt mitt badkar för att få det att passa mellan yttervägg och duschvägg.
Jag är inte helt klar över om jag har förstått bilden rätt. En tanke som slog mig var att kakla en låg vägg längs kortsidan. Den kan du lätt bygga efter att det övriga kaklet är satt. Det kanske kan göra att badkaret känns mer inbyggt.
Jag gjorde nåt liknande runt mitt badkar för att få det att passa mellan yttervägg och duschvägg.
Ja, rent juridiskt kan du ju hävda att varan är felaktig, och kräva omleverans. Dvs en ny produkt som följer specarna du fått. Det kräver dock att det verkligen är skillnad mellan informationen och varan, om det till exempel bara fattas info på webben kan säljaren tycka att du borde frågat innan du beställde. Sen är ju frågan om du vill vänta på ett nytt. Hör med säljaren om du kan få nedsättning av priset, i och med att du åker på extrakostnader för anpassning av badrummet nu.
Tack så jättemkt för era svar! Vi har ringt och begärt nedsättning på priset, då vi ringde enkom för att ställa frågor om fronten då det skulle bli rätt.. Och eriobe - kanonidé! Precis så ska jag göra, mkt bättre än att ställa dit ett skåp. Jag har tom kakel kvar så det räcker från när vi kaklade väggarna! Kanske en snygg låg vägg med inbyggda små fack...
Klicka här för att svara