T
Travolta76: Jag fick ett kompispris. Men dom kostar 128kr/m2 har jag för mig. Någon får gärna rätta mig. Storleken på skivorna var 900x2500. Skall finnas i 1200x2500 också tror jag.
26 svar · 7,6k läst
J
jon_h: Så lite så, lycka till. :)
5 svar · 2,8k läst
E
Emroth: O.K Tack. :) Får kika där igen.
6 svar · 2,3k läst
B
BlueThumb65: Brunnen ska bytas så det är inga problem. Och precis, tanken var att lägg ett lager spackel som inte är
3 svar · 5,7k läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Jag tror inte några försäkringsbolag blir sura om du har vattenburen värme på övervåningen om det är korrekt installerat. Mitt bolag hade inga problem med att jag installerade vattenburenvärme i hela huset, dvs. även på övervåningen. Vattenburen värme som är korrekt installerat ger inte ojämn värme. Inte heller känner man av var golvslingorna går. Specielt inte i ett badrum om
12 svar · 6,6k läst
J
JohanKson: Jamen va underbart, då har jag inga ursäkter längre! :D
6 svar · 3,9k läst
J
jon_h: Jag väntar med första tvätten tills fogen bär för ett lätt tryck med fingret. Detta kan variera enormt mycket i tid. Som ridd_sten säger så är flexfogen snabb, men även plattans egenskaper påverkar enormt. En kakelplatta suger mycket mer vatten än en klinker- eller granitkeramikplatta, så man får helt enkelt känna efter.
2 svar · 4,0k läst
A
Anna_Robban: små stenen va med i Plaza interiör nr 9 (s. 82) Tycker att det va fint ihop med allt det vita!
4 svar · 3,9k läst
V
vagabondo: Hej! Skall ev riva upp golvet i badrummet för en totalrenovering och undrar om det är nåt man ska göra åt själva grunden på huset när man ändå river. Huset är från 57 (platta på mark) och då byggde man ju lite annorlunda. Golvet är uppreglat och jag undrar om man ska (behöver) isolera på nåt sätt mellan plattan och badrumsgolvet. I dagsläget vet jag inte vad som finns där
0 svar · 4,6k läst
GoForIt
GoForIt: Vi hade samma läge. Jag satte en aluminiumlist på väggen, med kilar bakom för att nå 90 grader.
2 svar · 2,2k läst
J
johan77: Armstrong har också våtrumsmattor. Vissa av deras mattor är dessutom godkända som underlag för keramiska material vilket kan vara kul (tänk typ fondvägg med kakel). http://www.armstrong.se/commflreu/sv-se/category.asp?productSubcategoryId=F31
4 svar · 9,0k läst
J
jon_h: Jag rekommenderar att du gör det med spacklet. Är det ett mycket stort rum som har brunnen i ena änden kan man kanske försöka luta golvet lite åt det hållet från början, men det går ju inte att bygga ett runt fall med raka skivor.
5 svar · 4,2k läst
J
jon_h: Jag skulle gissa att detta gäller elvärme som ligger direkt mellan spånet och övergolvet. I det fallet kan det bli ganska höga temperaturer lokalt i spånet. Har man däremot gjutit in slingorna i spackel, som man gör i badrum, blir temperaturen knappast betydligt högre än med vattenburen värme. Jag har faktiskt ingen aning om din fråga kring limmet.
6 svar · 2,7k läst
J
jon_h: Jag vet inte hur exakt den där är, men jag gillar vattenfallsblandare. Mysiga att tvätta händerna under, om det nu kan vara mysigt. :)
5 svar · 3,4k läst
·
phl
phl: Klart det är snyggt att ta ut svängarna men hur länge?! Kök och badrum är rum där jag prioriterar en tidlös stil framför något som för tillfället är "inne" och jäkligt snyggt. Kommer du gilla att borsta tänderna i ditt limegröna badrum om 15 år? Har du dessutom planer på att sälja huset/lägenheten de närmsta 10 åren kan det vara klokt att ha satsat på något som inte ser ut
5 svar · 7,3k läst
·
GoForIt
GoForIt: Det är som sagt nya regler från halvårsskiftet 2007-07-01. De finns att läsa i den klistrade tråden och kan hämtas i sin helhet på www.bkr.se För tillfället är det ett lätt kaos på leverantörsfronten vad gäller nya skivor, tätskikt etc.
2 svar · 2,6k läst
J
jon_h: De nada. :)
5 svar · 2,0k läst
J
5 svar · 2,0k läst
T
tjaboo: [citat] Var det jag var rädd för :/
2 svar · 6,7k läst
P
popo: comrornette.se där kan du välja vilken utrustning du vill ha,mkt fina.
11 svar · 5,7k läst
J
jon_h: http://forum.byggahus.se/faerg-mala-tapetsera/63597-mala-kakel.html
1 svar · 3,2k läst
J
jon_h: Ja, de skriver ju "utstick från golv/vägg ska vara [...] minst 100 mm".
3 svar · 2,7k läst
J
jon_h: Det spelar egentligen ingen roll.
1 svar · 4,0k läst
J
jon_h: Storån, du har alltså inte en platta med direkt markkontakt och ska använda ett tätskikt. Direkt markkontakt är om betongen står i förbindelse med marken.
6 svar · 6,9k läst
Thomas_Stina
Thomas_Stina: Mmm, det är sant... Det är så rackarns snyggt bara, men visst har vi fler alternativ som kan övervägas...
2 svar · 3,4k läst
M
Marge_III: Vi har också Starck3-karet. Helt OK men eftersom jag hade "lite otur när jag tänkte" blev det ett av de smalare storlekarna - känner mig lite bred om baken när jag glider i ;-) M a o välj ett kar med minst 80:s bredd.
10 svar · 8,1k läst
nattugglan11
nattugglan11: Var kan jag finna en sådan? har sett en rak ståtlig och lite rundad modell på bild... vill få tag i en sådan snygg pjäs till vettigt pris. ...behöver såklart inte vara italiensk, men dem är duktiga på snyggt toaporslin...
0 svar · 2,6k läst
J
jon_h: Rekommendation. Men en vettig sådan.
7 svar · 2,5k läst
J
jon_h: Ni ska ju betala det uppgjorda priset, med avdrag för vite och de merkostnader som uppstod på grund av förseningen. Borde vara enkelt att räkna ut. Att de har behövt göra om sina misstag är självfallet inget ni ska betala för. Det var väl avtalat att de skulle bygga enligt BBV? Då är det ju det som gäller och de ska stå för rättningarna. För övrigt kanske det vore vettigt om du
9 svar · 3,2k läst
J
jon_h: Det finns fogimpregnering, kolla hos kakelfirman.
1 svar · 2,8k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Byggahus.se har en tävling som pågår fram tll den 10 oktober. Vem lägger in de finaste bilderna i vår nya bildfunktion under de kommande 30 dagarna? :) http://www.byggahus.se/bilder Vinsterna är i form av presentkort på: http://www.furnish.se – möbler och inredningsprodukter. Två presentkort à 5000 kr. http://www.badoo.se – badrum på nätet. Tre presentkort à 3000 kr. Det är du
0 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.