3 766 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Vilken klinkerram till Purus Oden
Hej
Jag sitter å knopar ihop en lista på vad jag ska beställa men blir inte klok på vilken klinkersram man skall ha, vilka passar den aktuella brunnen (purus oden)?
Kollade på sigro å där fanns en del men passar alla den brunnen eller måste det vara en speciell?
Den jag främst titta på var den som hette PK175 (oxå från purus) för det var den enda som hade urtag i själva silen.
Är jag på rätt spår?
Jag sitter å knopar ihop en lista på vad jag ska beställa men blir inte klok på vilken klinkersram man skall ha, vilka passar den aktuella brunnen (purus oden)?
Kollade på sigro å där fanns en del men passar alla den brunnen eller måste det vara en speciell?
Den jag främst titta på var den som hette PK175 (oxå från purus) för det var den enda som hade urtag i själva silen.
Är jag på rätt spår?
Nej. Det finns mig veterligen inga ramar som är mindre än vad som krävs för att få upp vattenlåset i en vanlig brunn. Det är det enda som krävs, att man får upp vattenlåset. I övrigt kan det vara precis vilken ram som helst. Den nuddar ju inte ens brunnen, de har inget med varandra att göra.
Klicka här för att svara