fresve
fresve: Farsan fick tag på en murar-gubbe som med kort varsel kunde hjälpa till. 4 gubbar gick det åt, två st blandade i hinkar, en bar, och den sista lade ut flytspacklet. Gick snabbt, ett par timmar tydligen. Själv var jag på After Ski i fjällen under tiden! :)
6 svar · 7,2k läst
·
H
hempularen: Men vad är det för remsor du har köpt? Hör de till Bostik systemet? Om du skall få till en godkänd lösning så måste varenda detalj vara exakt enl. anvisningarna från tillverkaren av tätskiktet. Det innebär att i anvisningarna så skall det framgå exakt (helst artikelnummer) vilken remsa som hör till systemet. Och då är det den och ingen annan man skall använda. Det låter lite
11 svar · 4,4k läst
pappskallen
pappskallen: Ska du ha en "utbyggnad" på väggen kan du ju lika gärna göra ett snyggt lock uppepå, så gjorde jag, en massiv bit al som matchar övrig inredning. Ska du ha cisternern inbyggd i väggen däremot så åker ju den lösningen och du får förlita dig på spolknappen. Personligen känns det bra att komma åt ordentligt från toppen. om du ska bygga in den i väggen så se för guds skull till
3 svar · 5,1k läst
M
Mask: [citat] Man tackar, va ungefär vad jag ville se, men känns som om man anlitar nån kunnig:D
7 svar · 5,4k läst
B
Bror: Lägg gipsskivor förutom i duschen, då får du ett bra fall mot golvbrunnen och spar in på mängden spackel.
3 svar · 3,4k läst
W
Anonymiserad 23608: Dåså, då är det ju ännu lättare att hitta någon spot som passar. Om du reglar med plåtregel så har du ju inget brännbart material att ta hänsyn till. Du skulle t.ex kunna proppa fast 25 mm sekundärreglar ("hattprofil") direkt i betongen, eller 45 mm modellen om det underlättar att peta in trafon.
4 svar · 3,5k läst
P
Anonymiserad 23608: Man ser till att vara noga med tätningen av skruvhålet. Silikon både innan pluggen trycks i och efter, samt att täcka blandarens undersida/fot med silikon.
1 svar · 4,0k läst
T
tank77: http://www.byggahus.se/forum/badrum/74356-traepaneltak-i-badrum-och-taetskikt.html
1 svar · 3,3k läst
L
larjor: Tack för svaret
2 svar · 3,3k läst
L
2 svar · 3,3k läst
B
bebe0608: Ingår allt material i det priset?Vvs + montering av vittvaror?Med andra ord helt klart eller?
5 svar · 3,4k läst
Peter2400
Peter2400: Den starkaste infästningen får man väl med någon ankarmassa det finns flera olika fabrikat här är ett exempel från Gunnebo. http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00007.nsf/viewunid/C294DA89A195F8ECC1256BAA003EA51E/$file/Ankarmassa.pdf
1 svar · 5,3k läst
TMB
TMB: [citat] Var så god! Det var så lite.
3 svar · 4,6k läst
K
ktm250: Jag hade å andra sidan valt: 1) 10-12 mm 2) 8-10 mm 3) 4-6 mm Mina mått är med tanke på att baksidan på plattan är hyffsat slät samt att underlaget är slätt.
3 svar · 6,9k läst
K
ktm250: http://www.epscement.com//general/documents/pdf/KB_Badrum205.pdf
9 svar · 12,0k läst
·
F
Fisketorp: Godagens gott folk! Vart så att vi höjde en bit av vårat golv 30cm för ett tag sedan när vi skulle bygga ut vårat badrum. upphöjningen gjordes på det gammla golvet då vi ej ville riva bort detta. Så nu är det ett instänkt luftrum under golvet, där det går prisol-vattenrör samt avlopp. Har för planer att sätta in ventiler så att det kommer in och ut luft i detta utrymme. Men då
0 svar · 2,6k läst
A
AndersQ: Ja själv ska jag sätta kakel/kliner och har samma problem som du att jag bytt plats på toa/dusch. Funderar på att dra upp dom i väggen och ut längst upp vid taket och sedan ner. Snyggt: NEJ Säkert: JA Någon annan som har en snyggare och lika säker lösning?
1 svar · 3,1k läst
M
mjornbo: Hej! Är det någon som kan kommentera om det finns några risker med att placera en dusch eller badkar mot ytterväggen? m v h /Peter
0 svar · 3,7k läst
M
mrudis: Sorry, missade att det var ett gammalt inlägg
2 svar · 4,6k läst
de.zoega
de.zoega: Jag är också nojjig... Lite skit i hörnen struntar jag i, men mögel är inte bra. Tack Ylven, du har lugnat mig!
4 svar · 8,4k läst
·
P
Patrik65: Har samma funderingar som Heavy. Håller på med ett badrumsprojekt. Tre av väggarna är innerväggar (träreglar) men den fjärde väggen är yttervägg (stenmur) som delvis är i direkt kontakt mot mark (suteränghus). Målet är att vi skall ha kakel på alla väggar. Av olika skäl (VVS ledningar i vägen samt att golvbjälklag inte går ända fram till väggen) kan vi inte mura direkt på
4 svar · 4,5k läst
A
avendere: [citat] Ja för fan, bara o köra på! - In me skiten i tombolan och ut med den på en gång.. ett dygn så kunde man hoppa på lecan utan problem... dock ska du inte vara nyfiken som jag o vara framme o pilla på kulorna för o se om de härdat.. de kulor som jag "lossade" fastnade inte sen... //Mac
18 svar · 12,8k läst
A
Anonymiserad 23608: Där ser man. Det känns alltid lika bra när nasarna inte kan sina egna produkter... Å andra sidan har jag svårt att se att det ska kunna hända något om man har monterat delarna enligt de anvisningar som har lämnats hittills. Kortlingar hindrar nedböjning på golvspånet, men så länge plattan sitter i spånet så följer brunnen med i rörelserna och tätskiktet borde klara sig utmärkt.
14 svar · 5,4k läst
S
smidifix: så där brukar det e ut vid dom flesta brunnarna innan man har slipat ner kanten. ta en vanlig stålspackel spade å gnussa å slipa med, jobbigt men det går;-) Är det fiberförstärkt är det riktigt jobbigt men det går, det finns diamant slipklossar som plattsättarna brukar ha. Gör inget om det är nivåskillnad bara det inte blir en kant å luft imellan, skulle du flyta bara runt brunnen
18 svar · 14,8k läst
·
J
Johan777: Fäster klinkerfix på kakel/klinkerplattor utan problem? Säkert en dum fråga... Behöver man rugga upp ytan? Plattan är inte helt blank... Tack för alla tips... Snart har jag samlat mod att gå på detta själv trots tummen mitt i...:)
5 svar · 5,4k läst
P
prodigy: NettanUlrik: Är den ens möjligt att lyfta upp vattenlåset? Jag vill också se fler bilder, då det här ser mycket konstigt ut (iaf på denna bild).
3 svar · 4,7k läst
·
S
Anonymiserad 23608: Plastdistanser i olika tjocklekar säljs i välsorterade byggvaruhus. Dit med en i lämplig tjocklek och sedan en silikonfog som döljer eländet. En annan beprövad variant är en söndersågad isskrapa som man har till bilen (den fyrkantiga plastbiten).
2 svar · 4,1k läst
P
Anonymiserad 23608: Klistra, jobba ner den mot brunnssätet och skär sedan hålet. Börja med ett mindre hål och skär upp det vart eftersom du jobbar ner duken till dess slutliga läge.
5 svar · 4,9k läst
T
tank77: Vita högblanka är snyggt i måttet 25x38 cm, en lagom storlek. Något som också är snyggt är 10x30 cm, även dom i vitt med ett antingen svart eller ljusgrått golv.
4 svar · 4,2k läst
S
Sulan_gbg: Tjena! Blandade ihop muttrarna lite när jag skulle koppla in badkarblandare så jag kopplade in med en vanlig klämringskoppling istället för de "special muttrarna" med inbyggd klämringskoppling. Jag får ju för mig att detta inte är nåhot problem . Håller ni med? /Sulan
0 svar · 2,8k läst
H
Heidi08: Vi har det så här [bild]
5 svar · 8,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.