H
HannaNy: Jag skulle nog kontakta t ex Anticimex och be om råd. Vet att mögel kan upptäckas med hjälp av "mögelhundar."
1 svar · 1,1k läst
K
Karlsa: Ja jag skulle också behöva hjul till våran duschvägg... Men de är nå plastkrafs som inte höll så länge... Men det står inget på duschväggen vad det skulle kunna vara för märke?? Men det borde finnas att få tag på kanske??:O
3 svar · 10,0k läst
·
K
Karlsa: Hej! Jag försöker montera en badkarssida på ett äldre Gustavsbergsbadkar...:@ Men hur ska dom förbannade övre fästena sättas fast?? Har dom övre vita plastfästena och den svarta haken som man sätter i sidan och sedan trär på mot fötterna.. Men som sagt så får jag inte till de övre fästena, kanske fattas något??:blushing: Tacksam för tips bilder mm.. Har tittat efter ev
0 svar · 2,6k läst
B
byggankan: Jag förstår inte alls varför man ska ha vägghångd, de är alldeles får grunda. Känns ju som att man sitter i skiten...
3 svar · 2,1k läst
K
KakelDanne: nää du får sätta ålattorna i fix och foga efteråt. Tänk på att köpa fix som är avsett för sten, vit sten generellt vitt fix. många stensorter är känsliga för missfärgning där för är det viktigt att du använder fix/fog avsett för just sten av den typ du använder. fogen skall desamma som fixet vara lämpligt för sten och avsedd fogbredd. lycka till!
1 svar · 1,2k läst
jac
jac: [citat] Kalkosan brukar fungera. Vill man prova med något snällare och miljövänligare så brukar vanlig citronsyra löst i vatten vara bra. Avkalkningsmedel till kaffebryggare är också bra och består väl oftast bara av citronsyra löst i vatten . Detta brukar jag slabba ut på diskbänken i bland och torka av. Det blir blankt och snyggt.
23 svar · 10,3k läst
J
johanfl: Skönt, jag behöver inte banta :)
115 svar · 20,7k läst
·
J
Jonas786: Skönt att det inte bara var jag som tyckte detta lät vansinnigt. Jag avrådde på det starkaste svärfar denna lösning redan innan jag hört era svar. Och jag är ju inte mindre tveksam nu om man säger så... Firman, som är svensk, är varken är billigast eller liten. Störts i området faktiskt. Men det klart enskilda anställda kan ju vara klåpare för det... Jag har istället
9 svar · 1,2k läst
J
Jan-Å: Alltså, jag är ingen byggare utan pular med mitt eget hus mest. Men när vi gjorde i ordning badrum i källaren så göt vi med EPS som första åtgärd efter att avloppet var draget. Det kan förstås finnas olika typer av EPS också utan att jag vet det men det som användes hos oss var inte tänkt som underlag för nåt som belastade. Det gick att gå på men han som hjälpte oss la en kaka
13 svar · 6,5k läst
K
KungAnka: Jag har nu lagt klart klinkergolv i tvättstugan. Det som återstår är att tvätta av med syra för att bli av med cementslammet. Nu när fogarna ändå blir rengjorda funderar jag på att ha på nån slags fogförsegling så att dom håller sig fina. Någon som har goda eller mindre goda erfarenheter av något speciellt märke eller metod?
0 svar · 3,3k läst
Gynteri
Gynteri: Hej Har precis renoverat badrum från 1980. Initialt startade projektet som ett bygge av "spa- och relaxavdelning" i min källare. I samband med detta upptäcktes fuktade källarväggar. För att göra en lång historia kort, så visade sig orsaken vara dolda prisolrör av den typ som har små kanaler invändigt. Prisolens plastskikt var uppdraget ovanför våtrumsmatta bakom badkar i
0 svar · 2,2k läst
cust3000
cust3000: Dacrolitbehandlade skruv är det optimala för förband med aluminiumprofiler, frågan är var man får tag i dem som privatperson med den ytbehandlingen?
4 svar · 1,7k läst
P
Pulser: De har idag gått med på att gå ner 25000 och eftersom vi verkligen vill ha huset så acceptera vi det. Eftersom det är en bostadsrätt så behövs inte det yttre besiktigas. Det inre såg bra ut när vi gick igenom huset. Tack så mycket för all hjälp
18 svar · 1,5k läst
O
oskis 123: Yes! Tack!
4 svar · 1,4k läst
E
eftertänksam: Blev ett nytt Höllviken på blocket. Köparen blev nog nöjd med priset jag betalade, i princip nypris... Obegripligt att IKEA bara har det mycket udda Lillången i sortimentet.
3 svar · 4,3k läst
L
Linisen_01: Tacktacktack!!!
2 svar · 7,4k läst
B
byggare henke: byggskiverna blir som stora bricker på baksidan. annars är det ju duschdraperi ej så vikt krävande
5 svar · 1,9k läst
bigsnucke
bigsnucke: [citat] Håller med dig i sak, men jag förstår varför DU rekomenderar det bytet.;)
8 svar · 1,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Rikligt med silicon bakom fästena så går det nog bra ska du se... silicon e grymt !
10 svar · 6,7k läst
T
T3ZZ: Puffar upp frågan ang. tapet i badrum.
5 svar · 4,3k läst
Sandy Bell
Sandy Bell: Ok, ska åka och kolla upp det =) Tack!
2 svar · 3,4k läst
D
dunken: Hej Vi har inte tänkt att köpa in något i förväg ... Har folk som känner folk som ska göra jobbet. Så rabatter är bara något man räknar med :)
3 svar · 1,7k läst
M
modde: Tack! De hade ett brett sortiment och exakt den blåa jag ville ha.
2 svar · 2,1k läst
B
Bambi: Förstår dubbelt om, båda fullbokad och om avståndet. Jag får, och är, tacksam för din stora hjälp här på forumet.
9 svar · 1,2k läst
·
J
john_l: Jag låter skyddsröret sticka ut en bit utanför väggen och sen slangen ytterligare ut en bit. Kommer sitta in så att man inte ser det (men ändå kommer åt vid behov). Läcker det så ska det droppa ner på golvet är det tänkt. /John
3 svar · 1,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Hårddraget... JA !
3 svar · 3,7k läst
·
M
Modino: Hej kattis! Jag har ingen förhöjningring men skulle nog ha haft det så här i efterhand. Det är ett rollbart tätskikt från Bostik med Gummiduk och brunnen är en Purus. Jag tror tyvärr att vecken delvis beror på att klämringen sitter för lite långt ner för att duken skall sitta bra. Måste jag göra om allt från början eller tror ni det går att låta vara? Även om det inte kanske
12 svar · 5,7k läst
·
B
BigGitt: Aha? Tackar.
2 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: För att underlätta TS diskussion med ÅF av tätskikt så kommer även här utdrag från branschreglerna som du hittar på följande adress... http://www.bkr.se/upload/branschregler/Branschregler_web_2010.pdf (sid. 10-11) Detta tillsammans med LIP´s monteringsanvisning påvisar klart i vilka läge man kräver tätskikt av folietyp och när det fungerar med enbart rollat tätskikt. 6.2
34 svar · 6,5k läst
M
magnu: Men då är ju badrummet uppfräschat 2007 och inte renoverat. Finns det skriftligt på att det var renoverat? Men kolla med försäkringsbolaget om fastighetsförsäkringen fortfarande gäller. Kan du fortfarande få försäkringsskydd för badrummet? Det som är helt klart är att du vid en vattenskada då får betala hela återuppbyggnaden av badrummet. Det jag inte vet, är om du vid en
11 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.