Paul-Staffanstorp skrev:
Ett av de absolut omognaste inlägg jag sett på mycket länge här men ditt nick får väl stå till svars för dig. :x;)

Kryp tillbaka till den sten du kom ifrån eller kom med seriösa inlägg så blir det (kanske)intressantare ! q(;^;)p:rolleyes:
Även jag helt off topic.
Håller med om att inlägget var meningslöst.
Vad gäller nicket känner jag mej kanske lite orättvist träffad som tredjegenerationen Stockholmare. :(
Det finns miffon i alla yrkesgrupper. De flesta hantverkare gör nog så gott de kan tror jag.

Paul-Staffanstorp
oskis 123 skrev:
Även jag helt off topic.
Håller med om att inlägget var meningslöst.
Vad gäller nicket känner jag mej kanske lite orättvist träffad som tredjegenerationen Stockholmare. :(
Det finns miffon i alla yrkesgrupper. De flesta hantverkare gör nog så gott de kan tror jag.
Jag förstår dig helt klart men jag skrev iaf med glimten i ögat (smileyn)...

Då kan du ju kanske förstå lite hur kul det är när det skrivs om att ALLA hantverkare är hycklare m.m för det är ju likvärdigt... ;)
Hade man nu kommit med något konstruktivt men att bara skriva det rakt upp och ner är löjligt låg nivå och tillför ju absolut ingenting !

Aldrig någon höjdare att dra alla över en och samma kam och det har diskuterats till leda vilken typ av hantverkare som hänger härinne och de som gör det är till huvudsaken väldigt energiska och seriösa för skrået hade aldrig engagerat sig i sådant här på sin fritid...

Paul-Staffanstorp skrev:
Ett av de absolut omognaste inlägg jag sett på mycket länge här men ditt nick får väl stå till svars för dig. :x;)

Kryp tillbaka till den sten du kom ifrån eller kom med seriösa inlägg så blir det (kanske)intressantare ! q(;^;)p:rolleyes:
Jag är själv egen och plattsättare!
Är jävligt trött på att dumma människor som kommer och anklagar oss för att vara hycklare och leva lyxliv. Klart jag blir irriterad när det kommer en kvinna och förstår inte ens om det är flytspackel dom satt väggarna med eller om man ska isolera sen flytspackla och sedan för att anklaga hantverkare för att leva i en fantasivärld.

Jag skrev ju faktiskt efteråt "Nä men seriöst"!
Kanske inte så lätt för skåningar att förstå ironi :)

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Stockholmare skrev:
Jag är själv egen och plattsättare!
Är jävligt trött på att dumma människor som kommer och anklagar oss för att vara hycklare och leva lyxliv. Klart jag blir irriterad när det kommer en kvinna och förstår inte ens om det är flytspackel dom satt väggarna med eller om man ska isolera sen flytspackla och sedan för att anklaga hantverkare för att leva i en fantasivärld.

Jag skrev ju faktiskt efteråt "Nä men seriöst"!
Kanske inte så lätt för skåningar att förstå ironi :)
Ok, då ber jag om ursäkt och visst...

När jag läser om ditt inlägg med betoningen på andra ställen så kan jag se ironin också, men det är detta som ofta är problemen vid skrift då det inte tonfallet framgår...
Därav uppfanns smileysarna... ;)

Ha en fortsatt bra dag och tjäna nu äckligt med pengar ! :)

Vilken diskussion har jag väckt.??? Jag är en kvinna och erkänner att jag fattar inte så mycket, men jag är en bra lärjunge och lär mig snabbat. Dessutom ser jag hyfsat ut :) så hjälper mig att går snabbare upp i er MANLIGA värld. :) Alla era förklaringar hjälper inte mig, eftersom jag inte har de 100.000 som ska fram.
Redan har många avbetalningar på gång....Arbetsgivare hotar med bantning, sjuk kan jag inte vara ...alla vi är friska, så mitt kära folk.. kämpa vidare som alla vi små gör???? Men vi lever...en positiv grej???

Paul-Staffanstorp
Nej visst är det så, blir lätt fel när man själv är så säker på vad man menar.

Izabell
Jag klankar inte ner på dig för att du inte är kunnig inom området men när du börjar hänga ut hantverkare som ett gäng stekare som lever i sin egna lilla fantasivärld blir man såklart irriterad.
Men vadå är du snygg eller? Dumpa snubben som sätter upp plattorna med flytspackel så kommer jag och hjälper dig direkt med både det ena & det andra... ;)

Paul-Staffanstorp
Ha ha ha... jag kan också ställa upp och jag bor ju närmre till det... ;)

T
Paul-Staffanstorp skrev:
Ha ha ha... jag kan också ställa upp och jag bor ju närmre till det... ;)
Vad säger din kärring om det?:P

Paul-Staffanstorp
tank77 skrev:
Vad säger din kärring om det?:P
Ok... så du menar att jag skulle upplysa henne om det... :rolleyes:

Kanske inte någon bra idé... :x

Trevlig tråd detta blev....
Till Izabell: du har kört igång lite trådar, börja om på ny tråd och lägg in lite bilder som och försök förklara ditt problem mer detaljerat så kommer du få bra svar. Det är inte lätt att vara nybörjare på forumet och få detta bemötandet men jag lovar de i tråden är kompetenta även om de beter sig som fån just nu.

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Som man blir bemött bemöter man andra heter det va... ;)

Försökte vara seriös och komma med tips men när man blir kallad både det ena och andra så blir man inte speciellt motiverad att hjälpa till heller och med god hjälp från andra så spårade det därför ur istället... ;)

Man får nog vara lite mer sympatisk om man ska få någon framgång här, istället för att kräka av sig och kalla folk för saker utan att ha belägg för detta...

Sååå... FÅN anser jag mig knappast vara... q(;^;)p

Nix du är inget fån normalt, men det ballade ur. Du är de en av de mer kompetenta här på forumet, jag vet varför du lackade ur då du fått försvara ditt skrås priser en gång för mycket här på forumet och jag håller på dig.
Men tror inte det var TS avsikt att ifrågasätta vad det kostar utan att ibland har man faktiskt inte pengarna att fixa badrummet. Det gäller många här på forumet, man vill göra det själv och då blir frågorna därefter, så låt oss hjälpa dem, det är ju därför vi hänger här för att dela med oss av erfarenheter och misstag.

Min bedömning är ändå att de inlägg som relevanta höll sej inom gränsen, finns ett par OT som vi klarat oss utan men så blir det lätt när TS frågor inte känns helt seriösa och blandas med åsikter om hantverkarkostnader och annat.
Jag kan bara uppmana "Izabell" att följa "pbengtsson:s" råd att återkomma med så tydliga frågor som möjligt och gärna med bilder.

Tack för omtanke....Jag ser mitt badrum och allt damm omkring mig...Jag ger upp... om jag hade gott om pengar skulle jag aldrig påbörja detta projekt..... Just nu har jag lust att ta en hammare och slå sönder alla slarviga kakel på väggen...Ledsen ???? Kastat pengar.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.