10 560 läst ·
8 svar
11k läst
8 svar
Limma våtrumsskiva
Hej,
Jag ska fästa ett antal våtrumsskivor i källaren hos mig. Har ni något bra tips på vad jag ska använda för att fästa dem? Det är betonghålsten samt siporex som är material.
Jag har läst om kakelfix, PL400 och Ardex S48, har ni något som rekommenderas? Det gäller cirka 12 kvadratmeter.
Jag ska fästa ett antal våtrumsskivor i källaren hos mig. Har ni något bra tips på vad jag ska använda för att fästa dem? Det är betonghålsten samt siporex som är material.
Jag har läst om kakelfix, PL400 och Ardex S48, har ni något som rekommenderas? Det gäller cirka 12 kvadratmeter.
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Fix. Billigt och enkelt jämfört med allt annat,tursut skrev:
så gör man ja, man kan även rikta upp väggarna om dom lutar lite
Men köp INTE färdigblandat kakelfix/lim utan köp en 25kg säck och den visp till borrmaskin
Sen måste du naturligtvis ha ett bra underlag att fästa skivorna mot
Men köp INTE färdigblandat kakelfix/lim utan köp en 25kg säck och den visp till borrmaskin
Sen måste du naturligtvis ha ett bra underlag att fästa skivorna mot
hej! har själv limmat upp 13 st våtrumskivor på lättbetongsvägg. jag använde byggmax kontruktionslim 300 ml (28,95/st) funkar klockrent. har suttit uppe nu i ca 1 år med 25x40 kakel. så det lär sitta kvar 20 år till
lycka till f.ö
mvh ronny
mvh ronny
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden