Hej,

Jag ska fästa ett antal våtrumsskivor i källaren hos mig. Har ni något bra tips på vad jag ska använda för att fästa dem? Det är betonghålsten samt siporex som är material.

Jag har läst om kakelfix, PL400 och Ardex S48, har ni något som rekommenderas? Det gäller cirka 12 kvadratmeter.

S48 är riktigt bra, kostar endel men är värt det
Man kan också använda fix
PL400 går nog helt bort
Ring gärna teknisk support för det fabrikat du tänker använda då får du bäst svar

Europrofils skivlim Magna funkar. Finns hos välsorterade bygghandlare som säljer Europrofils stålreglar.

LIP Flexicol kan även vara ett alternativ. Kostar som S48 en hel del, kanske läge att räkna på förbrukning och se vad som blir billigast för dig per kvadrat

tursut skrev:
Hej,

Jag ska fästa ett antal våtrumsskivor i källaren hos mig. Har ni något bra tips på vad jag ska använda för att fästa dem? Det är betonghålsten samt siporex som är material.

Jag har läst om kakelfix, PL400 och Ardex S48, har ni något som rekommenderas? Det gäller cirka 12 kvadratmeter.
Fix. Billigt och enkelt jämfört med allt annat,

Så det är bara att köpa kakelfix och smeta ut jämnt på baksidan och lite skruvar tills det torkat? Låter för enkelt och billigt för att vara sant =)

så gör man ja, man kan även rikta upp väggarna om dom lutar lite
Men köp INTE färdigblandat kakelfix/lim utan köp en 25kg säck och den visp till borrmaskin

Sen måste du naturligtvis ha ett bra underlag att fästa skivorna mot

En följdfråga, varför går PL400 bort?

hej! har själv limmat upp 13 st våtrumskivor på lättbetongsvägg. jag använde byggmax kontruktionslim 300 ml (28,95/st) funkar klockrent. har suttit uppe nu i ca 1 år med 25x40 kakel. så det lär sitta kvar 20 år till :) lycka till f.ö

mvh ronny

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.