Badrum
Mats-S: Rent spontant ser det ju ut som att ditt spjäll har lossnat från klämfjädern som sitter inne i ventröret. På bilderna ser det ut som att det sitter på snedden och att det är en glipa mellan taket och spjället. Min teori är då att fuktig luft sugits in "sidovägen" och orsakat en mindre fuktskada på takgipsen där den fuktiga luften sugits in. Dra ur hela spjället och kläm fast det
Tbr53: Det är ett enkelt probelm att konstatera. Man har inte satt kaklet i våg och då kan inte hörnen mötas. Det är ingenting manskaipptäcja ett par meter upp på väggen fär det ser man på förtsa skiftet. Med en enkel runtstrånade laser händer inte detta och en sån har varje seriös kakelsättare.. Det är ingenting som man kan fuska till någor bra utan detta är ett mycket dåligt jobb
julius94: Det löste sig, kapade klämröreret med feinsåg och köpte en vetette 12-10 övergång.
Stefan N: Rotarmering och fiberspackel kommer funka om trägolvet är stabilt.
Angu302: Vi håller på att bygga hus. I duscharna funderar vi på att "kakla in" hyllplan i rostfritt i hörnen. Någon som har erfarenhet av detta? Hur mycket tyngd håller de? Ibland kanske man lägger extra tyngd på om man pumpar ut tvål och dyl. Skulle dom lossna är det ju inte så kul.
Paul-Staffanstorp: [citat] Inget ont som inte för något gott med sig... hehe Reflektioner från spotlights och annat är också sjukt störiga Ja... och gör också att smuts syns ännu tydligare. ;)
Slaxhman: Hej, skall renovera badrummet i källaren. Har en nisch där duschen skall vara, ca 1,8 bred och djupet blir nog ca 1,05 med en fast glasdel och en glasdörr. Duschen hamnar mitt på väggen, tänkte ha Unidrain 100 cm. Då vi valt ut en 60x60 platta som var tänkt att vara genomgående på golv och väggar för ett helhetsintryck som då behöver falla av mot golvbrunnen. Men det är ju bara 100
Paul-Staffanstorp: [citat] Hehe.... nä det hade blivit liiiite väl kallt ;)
Paul-Staffanstorp: [citat] Kan gå men mest att man har det i åtanke. Svårt att se var den kromade brickan sitter. Samtidigt måste man se till och hitta en kommod som inte har fästpunkterna där rören kommer. ;)
Paul-Staffanstorp: [citat] Jasså det är så.... hade jag ingen aning om faktiskt. Men då är det ju bara att ta det med föreningen för de vill ju att man ska göra en fackmässig renovering så då får de ju stå för sin del i detta. ;) OM nu du kollat så föreningen ens godkänner att du renoverar ditt badrum själv för det är många som inte gör det utan kräver att certifierade företag hyrs in. Även
Anonymiserad 282191: [citat] Ja,blir nog rätt! [bild]
Skogspromenix: Jag har en 25m rulle med ca 20 meter kvar, 2,50 i bredd Säljer gärna hela rullen då Finns mellan Sala och Enköping längs 70:an
dirtyd: Eller denna? https://www.vvsochbad.se/anslutningsteleskop-32-mm-x-g25g20-853989
klimt: Jag har förstått det så att du skrivit på ett köpekontrakt med ett angivet pris. Då är det inte möjligt att pruta på priset längre utan kontraktet gäller. Det verkar som om du kommer att behöva göra en del i den nya bostaden, men fördelen är i vart fall att det kommer att bli väsentligt bättre efter åtgärder. Med vissa undantag är det inte förbjudet att ha äldre befintliga
Derbyboy: Jag ska köra klinkers. kommer jag kunna köra en excentrisk muff?
nht1: Det är nog så att det varit så där en längre tid och att fönstret olyckligt placerat så att det kommer vatten på på hela området. Fönstret är tätt.
HeddaA: [citat] Absolut, massa problem med toaletten. Jag har första modellen och tror att mulltoa använde mig som testare för de ville veta exakt vilka felen var men detas åtgärder fungerade inte alls. Drog det till allmänna reklamationsnämnden men nu gick Rekomendero, där jag köpte toan, i konkurs, hoppas på ersättning från konkursboet. Det är rena katastrofen med innehåll som rinner ut
useless: [citat] ...så ska det inte kunna bli någon skada. Iallafall inte under den tekniska livslängden och efter den skrivs väl allt av ändå av försäkringsbolaget.
Annix: [citat] [citat] Jag har tänkt duschen vid fönstret, finns inget alternativ Så fönstret får jag ta bort. Vill undvika en duschkabin därav mitt problem.
KristofferB: https://www.proffsmagasinet.se/vvs-inomhusklimat/installation/rorkopplingar-och-adaptrar/vaggkopplingssystem/vatette-1877946-vaggbricka-16-x-20-225-mm-1-ror-2815872 Är detta en produkt som kan användas? Dimensionen på denna är verkligen 50mm i diameter? väldigt stor bricka isåfall. som ovanstående rekommenderar blir väl inte heller optimalt estetiskt kan jag tycka om runda brickor finns
jonaserik: Dammsugning och primer ett måste, sen att flyta in en V-kabel på det går bra. Glöm inte att få dit ett rör för givaren och den ska vara förlagd mellan ett par slingor.
dsgbjgfxh: Tack jag förstår. Låter spåret vara oc fyller ev på. Fläkt och skikt får sedan bli snickaren huvudvärk :D
loefgren: [citat] Hej! Hittade din gamla tråd och tänkte höra, hur gick det? :) ska göra samma förändringar hos oss. Hur dyrt blir det ca?