Tänker, med fix fästa gipsplatta på kakelvägg, sedan klistra plastmatta på gipsplattan. Först borra hål i kaklet för att komma igenom tätskiktet. Är detta genomförbart. Kan jag få tips om detta.
 
Ledsen, men jag förstår inte ett smack vad du vill göra! En bättre förklaring tror jag behövs här.....
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Du måste riva det gamla tätskiktet innan du sätter upp ett nytt. Finns inga genvägar
 
Magnus E K
  • Gilla
DREJAR2020
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Ledsen, men jag förstår inte ett smack vad du vill göra! En bättre förklaring tror jag behövs här.....
Idag finns ett kaklat badrum med tätskiktet. Jag vill sätta upp plastmatta på golv och väggar. Vill inte riva kaklet utan istället klistra på gipsplatta med fixbruk. När gipsplatta väl är på plats klistrar jag på plastmatta. Men förstår att det inte funkar med dubbla tätskikt så jag tänkte att det räcker med att borra i fogar mm och förstöra tätskiktet som nu finns bakom kaklet som sitter där det sitter.
 
Drejargatan Drejargatan skrev:
Idag finns ett kaklat badrum med tätskiktet. Jag vill sätta upp plastmatta på golv och väggar. Vill inte riva kaklet utan istället klistra på gipsplatta med fixbruk. När gipsplatta väl är på plats klistrar jag på plastmatta. Men förstår att det inte funkar med dubbla tätskikt så jag tänkte att det räcker med att borra i fogar mm och förstöra tätskiktet som nu finns bakom kaklet som sitter där det sitter.
Okay, då är det enkla svaret nej! Varken tillvägagångsättet eller iden som sådan är ok!
Iallafall om du vill göra det inom ramarna som är godkänt i alla led.
Som Jarlingar skriver ovan så finns det inga genvägar
 
J Jörgen Ö skrev:
Okay, då är det enkla svaret nej! Varken tillvägagångsättet eller iden som sådan är ok!
Iallafall om du vill göra det inom ramarna som är godkänt i alla led.
Som Jarlingar skriver ovan så finns det inga genvägar
Skulle det funka att jag gör hål i tätskiktet med borr å rondell i fogarna sen något spackel på kaklet sen matta på det
 
Du får bygga badrum precis hur du vill. Men ett försäkringsbolag KOMMER ALDRIG GODKÄNNA det om du lämnar kvar gamla tätskiktet
 
D DREJAR2020 skrev:
Skulle det funka att jag gör hål i tätskiktet med borr å rondell i fogarna sen något spackel på kaklet sen matta på det
Nej! Dessvärre inte...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.