1 210 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Plastmatta på gips fäst med fix på kakel
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Det är fullt möjligt att bygga ett nytt badrum inuti det gamla, om det funkar utrymmesmässigt. Har läst nån artikel om detta för länge sen fast hittar den inte nu (bara en låst artikel: https://www.st.nu/logga-in/nytt-badrum-inuti-badrummet-sparar-tid-och-minskar-bullret ).
Vill minnas att man har någon form av luftspalt mellan gamla och nya.
Vill minnas att man har någon form av luftspalt mellan gamla och nya.
Idag finns ett kaklat badrum med tätskiktet. Jag vill sätta upp plastmatta på golv och väggar. Vill inte riva kaklet utan istället klistra på gipsplatta med fixbruk. När gipsplatta väl är på plats klistrar jag på plastmatta. Men förstår att det inte funkar med dubbla tätskikt så jag tänkte att det räcker med att borra i fogar mm och förstöra tätskiktet som nu finns bakom kaklet som sitter där det sitter.J Jörgen Ö skrev:
Okay, då är det enkla svaret nej! Varken tillvägagångsättet eller iden som sådan är ok!Drejargatan skrev:
Idag finns ett kaklat badrum med tätskiktet. Jag vill sätta upp plastmatta på golv och väggar. Vill inte riva kaklet utan istället klistra på gipsplatta med fixbruk. När gipsplatta väl är på plats klistrar jag på plastmatta. Men förstår att det inte funkar med dubbla tätskikt så jag tänkte att det räcker med att borra i fogar mm och förstöra tätskiktet som nu finns bakom kaklet som sitter där det sitter.
Iallafall om du vill göra det inom ramarna som är godkänt i alla led.
Som Jarlingar skriver ovan så finns det inga genvägar
Skulle det funka att jag gör hål i tätskiktet med borr å rondell i fogarna sen något spackel på kaklet sen matta på detJ Jörgen Ö skrev:
Klicka här för att svara