Nyligen renoverat mitt badrum och då satt ja in en paxfläkt, nu håller jag på i lilla toan som ligger bredvid badrummet, där satt en gallerventil som går i samma kanal som badrummet. Tänker jag rätt om jag sätter en till paxfläkt i toan eller räcker det med ett galler där? När fläkten går i badrummet drar det i lilla toan neråt. Hoppas ni förstår va ja menar.
 
BirgitS
F Fredrikalteblad skrev:
När fläkten går i badrummet drar det i lilla toan neråt.
Vad är neråt?
In i toan eller ut från toan?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vad är neråt?
In i toan eller ut från toan?
När fläkten går på badrummet så ”blåser” det In i toan.
 
BirgitS
Det är ju synnerligen olämpligt. Luften ska ju ut ur huset.

Har badrummet tillräckligt med tilluft?
Är det fritt i röret upp till taket eller har det ramlat ner skräp i det?
 
Om det ska fungera måste fläkten sitta efter toans anslutning till badrummet …
 
Där kanalstammen förgrenar sig, dvs där både badrumskanalerna går ihop ska du ha fläkten, du har ingen möjlighet att montera fläkt på tak?

Och nej, du ska aldrig ha 2 fläktar på samma stam, förstör hela funktionen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.