Hej

Jag behöver sätta en T-list på golvet vid en dusch för att förhindra att vatten rinner ut. För detta ändamål köpte jag en transparent T-list på rulle på Biltema. Per anvisning på förpackningen skall listen ”återta sin ursprungliga form” om den värms 10 minuter i 40-50-gradig vatten, men oavsett hur jag försöker (har varierat både tid och temperatur) går det inte att få kanten som skall vara uppåt att stå. Det blir helt enkelt inte bättre än i bifogad bild.

Finns här något bra tips på hur man kan få listen att anta en T-form eller har jag helt enkelt köpt en kass produkt?

Bästa hälsningar

HH

• Transparent plastpåse på träfönsterbräda inomhus, dagtid, med vitmålat fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Biltema...

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Jag har en likadan. Den ligger slak efter golvet.

Vilken spännande rubrik. Visste inte riktigt vad man kunde vänta sig för något i tråden 😂

Lämna tillbaks skiten. Vissa Biltemasaker är bra, men mycket är skit.

• Gilla
and.wei och 3 till
  • Laddar…
Haha, ja, med ett så tråkigt ämne måste man hitta på något för att över huvud taget få svar.

Jag reklamerade eländet hos Biltema och fick utan knussel pengarna tillbaka. Köpte därefter en riktig list hos Hornbach, vilken hade hängt rak och fin i butik. Den fungerade som förväntat. Jag tror sensmoralen som du säger är att köpa rätt sak på rätt ställe.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.