Badrum
Nageek: [citat] Hur gick det, fungerade det för er också? :D /en med blå missfärgad plastmatta
Johannes56: Hornbach hr massor av tapetskydd i olika kulörer för renova. vet inte om det blir snyggt. Tråkigt att de misslyckades totalt
El Filipo: Man vill ju se hur det blev :)
kungjohan: Lyckades inte hitta Ensto AVD370 på en vanlig internetshop. Däremot hittade jag en Philips CL200 som gick att ansluta skruva direkt i dosan. En plafond av enklaste sorten som liknar den billigaste som finns att köpa på Jula. Så den är ett tips för er som behöver ersätta en plafond med kompaktlysrör som nu fasas ut.
Pear4Life: [citat] Har 2st som ligger på 230V. Har inga ljud ifrån någon av dom. Bägge två är igång dygnet runt med grundflöde samt triggas av ljus och fukt.
RDX_x: Hej, Råkade tappa en flaska ner i handfatet som slog en stor skärva ur botten. Nu har jag försökt hitta ett nytt handfat. Men de flesta producenter verkar inte ha tillräckligt stort handfat för att passa hålet i bänkskivan. Generellt verkar undermonterade handfat vara väldigt ovanliga, de stora tillverkarna verkar bara ha en modell, som är för liten. Det står inget vettigt på
busgraab: Hejsan, har ett badrum plastmatta som är ett helsicke att hålla rent. plastmattan har en struktur som en golfboll med små gropar där skiten fastnar. det resulterar i att man får en röd/orange beläggning som jag gissar är tvålrester och annat gottigt. när jag gör rent duschen så använder jag en rotborste för att få rejält tryck och har provat med alla möjliga "vanliga"
William1234: [citat] får jag fråga hur du valde att göra? Är nämligen i exakt samma situation nu och vet inte hur jag ska gå tillväga.. ångbroms eller inte?
Helena_Gavle: Tack fö svar ! Jakt hfa tänkt ca , 30 Brett gnistskyggrunt
BirgitS: [citat] Ja, då är det ju onödigt lågt även om det kanske är en normal höjd om den inte hade varit bakom toaletten.
tveksamt: Ta tillbaka det till Hornbach också, med lite tur kanske nästa person får bättre hjälp än du.
amoreex: Hej! Håller på med tvättstugan. Och ska kortla för purusplattan till golvbrunnen. Så började då kika i monteringsanvisningen. står att vid klinkers (som vi ska ha) Så skall man använda min 13mm klotsarna. Det finns 13 och 6mm. Dessa går att kombinera till 19mm. räcker det med 13? Och varför ska man inte köra 19mm? Senare i anvisningen står det att med 13mm hamnar golvbrunnens
TQ Sirkus: Är det någon som dissekerat en Pax Calima och sett vad det är för typ av lager? Åtminstone i äldre Pax-fläktar sitter det (små men) vanliga kullager. Detta kan ju dock vara något man optimerat bort.
BirgitS: [citat] Branschreglerna har skruvats åt flera gånger under längre tid än så, utan det var nog mer att det för kanske 15 år sen började skrivas i tidningar etc. om just våtrumsintyg, dvs. att man borde se till att företaget var branschanslutet och få ett papper på att det var gjort enligt branschreglerna, vilket väl i sin tur kan ha berott på att försäkringsbolagen började klaga
TheGame: [citat] Kolla instruktionerna. Luckan finns ju där för att kunna fixa om nått pajjat utan att behöva riva väggen. Den är säker och skulle det mot förmodan hända nått så slipper man som sagt riva väggen.
S0MMER: Du kan ju städa upp runt springan och sen foga igen. Kanske inte det snyggaste men då är det ju inte öppet i alla fall. Om man lyser ned i springan, vad ser man där då? Tätskiktet, betong, klinker?
S0MMER: Oftast när någon som inte vet vad dom gör gjort jobbet så brukar det synas tydligare. Jag tycker det ser rätt ut. Här har du en bild på en helt ny. Sen kan man ju se i monteringsanvisningarna att tätskiktsduken skall läggas över manschetten. (y)
Rd 350: Foga om golvet och lägg ny mjukfog mot väggen så ser golvet fräsch ut och mer rejält än klinkers på klinkers...
Thomas_Blekinge: [citat] Jag minns när en klopare från Kakelhuset satt upp mitt badrum vertikalt och jag letade efter instruktionen för just denna produkt då rekommenderades horisontell uppsättning. Makes sense.
Helena_Gavle: [citat] Tusen tack! Precis vad jag behövde!
Davidbagare: [citat] Det är nog nåt liknande unigum som sitter där nu, men ta bort det och täta med nytt så blir det nog bra.
Cherrie: Lösningen var att vi hällde vatten ett par gånger om dagen (när den blåa färgen försvann så hällde jag vatten igen), det tog ett tag tills allt löstes upp. Just idag blev vi säkra att ingenting är kvar och la en ny sticka där. Problemet var att min make hade lagt 3 stickor i rad för att han trodde det fanns inget kvar där, så det hade skapat en klump i fixturen. [citat]
Erik-H: För den intresserade så köpte jag komplett ventilsats på Amazon för ca 500kr, med rätt dimension. Fungerade hur bra som helst att byta Slutresultatet och den gamla ventilsatsen finns bifogad som bild nedan. Samt länk till köpet på Amazon https://www.amazon.se/dp/B09JN5GMP6?psc=1&smid=A2GE5MQ9KJSYU6&ref_=chk_typ_quicklook_titleToDp