BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Det ser så kladdigt och kanske smutsigt ut att det är väldigt svårt att se om det kommer fram någon manschett under den blå klämringen. Men badrummet är väl från 90-talet åtminstone så det är ju gammalt nu.
Det blå är klämringen och den ligger "klämnd" för att förhindra kappilärvandring av fukt in under tätskiktet.
Ser inga fel med detta därav min fråga..
Jag försöker förstå vad det är för fel försäkrinsbolaget ser (baserat på första bilden med hänvisning till att klämringen släppt) eller om det är som vanligt att de bara vill neka utbetalning.
Ser inga fel med detta därav min fråga..
Jag försöker förstå vad det är för fel försäkrinsbolaget ser (baserat på första bilden med hänvisning till att klämringen släppt) eller om det är som vanligt att de bara vill neka utbetalning.
Jag tycker det ser ut som klämringen har släppt hela duken?A Ante_Storken skrev:Det blå är klämringen och den ligger "klämnd" för att förhindra kappilärvandring av fukt in under tätskiktet.
Ser inga fel med detta därav min fråga..
Jag försöker förstå vad det är för fel försäkrinsbolaget ser (baserat på första bilden med hänvisning till att klämringen släppt) eller om det är som vanligt att de bara vill neka utbetalning.
Som sagt jag vet inte - Två besiktningsmän varav den ena våtrumsspecilaist har i sådana fall missat det.
Tätskiktet - Gissar jag du menar när du skriver duken skall inte titta fram det skall vara klämt.
Ja, duken (manschett/tätskiktet) skall vara klämd under den blå ringen.A Ante_Storken skrev:
Lite svårt att se på dina bilder men det ser ut som att duken släppt helt och inte är fäst under klämringen. Eller då som ditt FB skriver att klämringen släppt?
Redigerat:
Tackar för hjälpen - Men vad jag kan se så är det klämt sticker bara fram olika mycket.
Eller ser jag helt fel?
Eller ser jag helt fel?
A Ante_Storken skrev:Det blå är klämringen och den ligger "klämnd" för att förhindra kappilärvandring av fukt in under tätskiktet.
Ser inga fel med detta därav min fråga..
Jag försöker förstå vad det är för fel försäkrinsbolaget ser (baserat på första bilden med hänvisning till att klämringen släppt) eller om det är som vanligt att de bara vill neka utbetalning.
Har de besiktigat vid husköp? Om badrummet är gammalt brukar de bara skriva bort det. Är du säker på att det inte är det som hänt? Om de avskriver pga ålder har jag också noterat att de inte anmärker ibland. Då ska man räkna med att renovera inom kort.A Ante_Storken skrev:
Om klämringen släppt så läcker det. På dina bilder tycker jag mig se att duken flänsat upp sig nästan runtom hela…Eventuellt där jag gulmarkerat den - är fast i klämringen, eller?A Ante_Storken skrev:
Det gulmarkerade området är det område där den skall ha släppt enligt utsago.
Se bifogade närgågna bild på det gula området.
Ja den måhända ha krullat sig men den finns fortfarande kvar - Har den vandrat hela vägen till bakom klämringen, det är väl först då läckage risken finns?
Se bifogade närgågna bild på det gula området.
Ja den måhända ha krullat sig men den finns fortfarande kvar - Har den vandrat hela vägen till bakom klämringen, det är väl först då läckage risken finns?




