En nybörjarfråga. Ett sovrummi en sommarstuga ska byggas om till badrum, med våtrumstapet och platsmatta. Jag ska inte göra jobbet själv. Väggarna består av plank plus masonit som tapetserats med vävtapet. Sätter man våtrumstapet på detta eller bör man ta ner masoniten och klä om rummet med gips, spånskiva eller liknande?

BirgitS
Är planken tillräckligt bra för att det ska gå att skruva upp riktigt tunga saker i dem?
Duschdörrar väger mycket i förhållande till de 3-4 skruvar den ska sättas upp med och en kommod ska sitta kvar på väggen även om någon sätter sig på den.

Vet du vad det är för CC? 45 el 60? Jag skulle förstärka med 15 mm plyfa/osb så kan du skruva möbler o väggar som du vill sedan.

B Beginner15 skrev:
En nybörjarfråga. Ett sovrummi en sommarstuga ska byggas om till badrum, med våtrumstapet och platsmatta. Jag ska inte göra jobbet själv. Väggarna består av plank plus masonit som tapetserats med vävtapet. Sätter man våtrumstapet på detta eller bör man ta ner masoniten och klä om rummet med gips, spånskiva eller liknande?
Kanske enklast att sätta gips på väggen. Golvet behöver ha ett fall så där vill nog hantverkaren bestämma, stäm av med firman.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.