R Rickard.lj skrev:
När är badrummet gjort ? Silikonen som sitter mellan kaklet och slukristen är sämre , skall vara cementfog där
Det är runt 7 år gammalt. Det är cementfog men har lagt silikonet för att täppa till små hål/sprickor i fogen.

S stenbit12 skrev:
Det är cementfog men har lagt silikonet för att täppa till små hål/sprickor i fogen.

Varför?

useless useless skrev:
Varför?
För att det inte såg fint ut. Men istället ser det så mycket sämre ut med silikonet 😀
Anledningen till att jag låter den vara kvar är bara för att fogen inte ska få större hål. Som ett tillfälligt skydd tänker jag.

S stenbit12 skrev:
Det är runt 7 år gammalt. Det är cementfog men har lagt silikonet för att täppa till små hål/sprickor i fogen.
Försök att ta bort silikon å lägg isf ny cementfog så Vattnet har möjlighet att gå ner till tätskiktet å ner i brunnen , annars så absorberar plattorna vattnet å mera fuktighet stannat
r kvar om det är så att de blir ståendes vatten kvar vid slukristen

R Rickard.lj skrev:
Försök att ta bort silikon å lägg isf ny cementfog så Vattnet har möjlighet att gå ner till tätskiktet å ner i brunnen , annars så absorberar plattorna vattnet å mera fuktighet stannat
r kvar om det är så att de blir ståendes vatten kvar vid slukristen
Var kan man köpa cementfog?

Düsseldorff
S stenbit12 skrev:
Var kan man köpa cementfog?
Men ta bara bort silikonet så att vattnet fritt kan nå brunnen. Du behöver inte fylla med mer fog för funktionens skull. Däremot skulle jag ta en närmare titt på skadan i tätskiktet.

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.