BirgitS
BirgitS: Hos INR kan man få måttanpassade och skräddarsydda lösningar inkl. för snedtak: https://www.inr.se/design/duschar/alternativ-och-tillval-for-duschvaggar/skraddarsydd-mattanpassad-duschvagg/
1 svar · 866 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Varför inte dra bort råsponten istället om du vill spara plats... snåla inte på arbetsinsatsen ;) Jobba, jobba, jobba 😉😂
3 svar · 636 läst
I
ikstedt: Jag ska bygga ett enkelt våtrum i den gamla bastun i fritidshuset (byggår 1963). Bastun har funkat bra och luktar friskt så det är ingen fuktfälla Ny bastu blir i separat byggnad på tomten. Eftersom jag vill ha kvar tak och väggar i det nya våtrum, kan jag måla dem med vanlig våtrumsfärg?. Golvet är en gjuten betongplatta, lite lagom ojämn från 60-talet, med lutning mot en gammal
0 svar · 606 läst
·
S
syncmaster: [citat] Okej tack för hjälpen ! Ska köpa något gumgum tillfälligt!
5 svar · 868 läst
·
I
Ingenjör Jesper: Nej, en varmvattenberedare är en låda med ett element som värmer vatten... Enda anledningen till att det kommer ut varmt vatten ur den är för att man trycker in kallt vatten...
1 svar · 617 läst
nino
nino: Det är trögt i spacklet med och med vattenburet så varierar det inte så mycket. Men alla gör som dom vill 🙂
41 svar · 2,5k läst
·
R
Rickard.lj: Ett system som håller längre och är säkrare , därför uteslutande värt att sätta istället för rollbart
17 svar · 2,6k läst
·
maah
maah: Det ska sitta en rensplugg i hålet. Nu är det öppet rakt ner och all avloppslukt kommer upp där. Jag hade letat rätt på lämpligt föremål och tätat med. Nån gummikork av nåt slag.
1 svar · 376 läst
·
B
Bo Berglund: [citat] Jo, men hustrun hindrade detta.... Och det skulle antagligen inte lett till att vi fått en ny toalett i alla fall. När vi gick på stan en dag så passerade vi en rörmokares skåpbil med dörren öppen och där inne stod en toalettstol med ett liknande uttag. Inte så fyrkantigt utan mer rundat men lika idiotiskt iaf. Och på en restaurangs herr-toa hittade jag denna: [bild] Samma idé
6 svar · 2,1k läst
·
O
oppelainen: Hejsan, jag har flyttat in i en lägenhet där det låter fasligt mycket när en spolar vatten i badrummet. Som mest låter det när en spolar ljummet. Som minst när en spolar med maxat flöde. Huset är byggt 83 och badrummet renoverat någon gång. Köket är tystare. Är det blandaren som låter? Går den att justera eller är det bara att byta? Tack på förhand
0 svar · 722 läst
·
K
kurlakarl: Det går att lösa ganska lätt. Kontakta en elektriker så kan du få förslag på hur flälten installeras och matas med ström
1 svar · 754 läst
·
BirgitS
BirgitS: KDX? https://kakeldaxgruppen.se/produkt/kdx130-folieduk-graderad-1x30mtr Här hittar man monteringsanvisningar i alla fall: https://www.bkr.se/godkanda-tatskiktssystem
5 svar · 3,1k läst
·
A
Anna_Anna_H: [citat] Hej! Hur gick det med det här? Jag har även här problem med blåsor i tätskikt
12 svar · 3,6k läst
B
Bengt65: [citat] Nytt vattenlås
4 svar · 1,3k läst
K
kia2: [citat] Jag löste problemet med denna film [MEDIA=youtube]ORYjsJxwo3M[/MEDIA]
4 svar · 2,6k läst
·
_Funderaren_
_Funderaren_: [citat] Ja, det fungerar... men låter det konstigt?
8 svar · 1,9k läst
·
B
Bengt65: Hejsan Har köpt hus och frun upptäckte att vasken på toaletten läcker mellan porslin och avloppet. Glad i hågen åket man och köper ett nytt modernt med rensning ovanifrån. Men då jag monterar det verkar porslinet inte vara plant blir en glipa framåt hur man än gör. Var så på det gamla också ser vi nu när vi försöker montera det gamla igen. Någon idé silikon känns inte bra.
0 svar · 623 läst
·
M
Matrisen10: [citat] Jag köpte en separat packning som matchar bottenventilen köpte från hornbach. Den länken som jag länkade till. Den är på 58 mm jag kanske måste även byta hela bräddavloppet?
2 svar · 4,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om du lägger upp någon bild på badkarsröret och beskriver var det läcker kanske någon kan komma på vad som kan vara fel. Jag skulle foga igen och börja planera en badrumsrenovering.
8 svar · 4,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Man brukar svetsa ihop skarvar i våtrumsmattor. https://byggi.se/hur-du-lagger-vatrumsmatta-sjalv/
1 svar · 1,2k läst
·
K
Kirre2021: Ja, du bör byta ut och sätta fläkt med konstant drift för att hjälpa självdraget då de egentligen bara fungerar hyfsat på vintern. Det du bör göra är att se om ventilationskanalerna är egna eller går ihop. Om de delar kanal kan man riskera att blåsa luft ut i annat utrymme i huset, så testa dig fram. Sen bör du kolla så du har friskluftsventiler i huset, det är något du
2 svar · 2,1k läst
·
D
Dilato: Jag har anmält till moderator att du behöver hjälp med att radera denna tråden..
11 svar · 1,9k läst
BirgitS
BirgitS: Bild och ytterligare info finns i en av de andra trådarna om samma problem: https://www.byggahus.se/forum/threads/badrum-det-laecker-vatten-fran-brunnen.518794/
2 svar · 1,1k läst
Amatören 27
Amatören 27: [citat] Ja, det har du rätt i. Stort tack för dina råd 😀
6 svar · 946 läst
·
Feike
Feike: Hej! Vi håller på att göra ett nytt badrum i vårt sommarhus. För träbjälklag har jag 2 alternativ: 1. Grön - gör nya reglar ovanpå de befintliga. 2. Röd - gör nya reglar på sidan av de befintliga Vilket alternativ skulle vara bäst? Total längd 3,3 meter, så kommer att använda 45X220 cc60 ungefär. Detta är inte möjligt med det gröna alternativet, i så fall blir det en
0 svar · 804 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Tog en stund att se den på bilden 😉
9 svar · 2,2k läst
·
K
KarinMargareta: Hej! Har en liten hylla på sidan av badkaret där listen lossnat. Hur fixar man detta på snabbaste och enklaste sätt? Uppskattar snabbt svar Se bilder. Med vänligaste hälsning Karin
0 svar · 594 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Nej... lister använder oftast bara de som är dåliga på att t.ex gipsa så det blir för stora springor att mjukfoga. Många hemmafixare använder lister för att dölja misstag och dåligt utfört jobb. Förr var det vanligare att lister användes för man tyckte det var snygga detaljer men det är sååå ute. Våtrumsfärg med högre glans än vanlig takfärg.
13 svar · 1,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Tragiskt när folk inte kan skära plattorna snyggare. :(
6 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.